Ett bål

 

 

 

Mett så det holdt, ble sanktansaften. Og koselig. Og enkel.

 

 

For enkel ble den.

Vi tente bare talglys.

Vi var liksom gjengen, mor, søsteren min og jeg.

Og vi hadde det trivelig.

Men mat, himmel, jeg ble så mett at det var ille.

Vi starta med fuskerømmegrøt, så var innom butikken først.

Etter å ha plukka med jordbær, møter jeg lillesøster – hun hadde også funnet fram til jordbæra.

 

 

 

Så det skulle også bli dessert, hadde hun bestemt.

Hun skulle konsentrere seg om søtt til kaffeen, egentlig. Hun er veldig glad i det søte.

 

 

Mor skulle ha ansvaret for grøten og jeg for det salte etterpå.

 

 

Så jeg hadde kokt med meg nypotet og lagd eggerøre med gressløk fra hagen.

Men andre ord, det ble et etegilde.

Allerede etter grøten begynte jeg å bli mektig mett.

Til spekemat hadde jeg funnet fram til serranoskinke og fenalår i skiver, pynta med jordbær. Så etter alt dette var det ikke plass til mere.

 

Da mor fikk en telefon og hun fortalte at vi var der, så fikk hun spørsmål om hva vi gjorde på.

Mor sa som sant var, vi sov.

I hvert fall jeg.

Enn å bli så til grader utmatta av å spise.

Senere ble det jordbær med is og lillesøster hadde kjøpt ett stykke napoleonskake til hver, som ingen greidde å spise opp.

gjett, vi feira sankthans med mat.

 

Etter alt dette tok jeg med mor på en kjøretur.

Vi skule se etter om vi så bål.

Og ett så vi, bare ett bål der vi for.

 

Da har vi passert denne markeringa.

Uten at jeg fikk tatt inn planter for tørking, som tenkt.

For tida, den har det travelt med å komme videre. Hele tiden videre.

 

 

 

12 kommentarer
    1. jeg synes dette hørtes ut som en veldig koselig feiring ,noen ganger blir det mye mat ja ,men en tåler det nok sånn innimellom :=) deilig mat hadde dere iallefall :=) vi lagde bål ,men jeg såg ingen bål lyse fra Viddal som er litt legre forbi oss,og her hos oss trodde jeg flere ville komme og lage bål ,men det ble bare oss og uten vår datter hadde det ikke blitt med noen ,det har vel blitt litt sånn ,vi er vant til å ikke ha lov å samles

    2. Kjempekoselig og fin feiring, og ser ut som om maten var kjempegod 😊

      Vi tenkte å dra i fjæra for å tenne bål, men så kom gråværet og regnet slik at planene måtte utgå.

      Slappet av og koste oss hjemme.

      Ønsker deg en kjempefin torsdag ❤😊

      Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

      1. Takk :). Ja, maten var alt for god :D. Så synd dere hadde regn, det var visst det her også…vi tok den bilturen, satt tørt og så ut på det våte. Du må ha en riktig god natt <3.

    3. Jeg liker bloggen din 😊. Har lest endel av den i det siste.
      Dette høres ut som en fin feiring, og mye god mat hører med🌻
      Ha en fortsatt fin kveld.

      1. Tusen takk, så hyggelig å høre. Det gjør meg glad <3. Var vel i meste laget med den maten, men absolutt hyggelig. Riktig god natt til deg :).

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg