F for ferie, R for regn

 

Men aller mest F for fri og det er inn i hampen deilig. Sjøl om jeg er uten en enda ordentlig plan.

 

 

For i dag. I dag starta første avdeling av ferien min. Og det føles fantastisk langt til det innerste, sjøl om det regner, gradestokken så vidt krabber over på to tall, ingen planer og ved gjennomgang av realitetene etter flere år i utlendig slitenhet, er det et stusselig syn, et befriende syn og ikke minst, spennende. For det gir en haug av muligheter. Om den videre veien min.

Men først ferie.

I går, etter en kraftanstrengelse, kunne jeg sette punktum og at bra nok ER bra nok!

Etter bytur med yngsteberta, som måtte være med på moras krumspring av  ideer for å komme i mål, en uke på overtid.

Her er fra bilturen til Kristiansund i går-.

 

Og JA, akkurat slik så vi ut. Helt uten filter…..

 

Yngsteberta ønsker seg tilbake til bylivet, det rykker i skate-ben. 

For meg ser de både rosete og fulle av sår ut, etter fall og knall. Men hun vil trene mer på å stå, trikse og trakse på brettet.

Så vi tar nok en bytur en av de første dagene. Og da blir hun ikke med tilbake med sin mor som både har ferie og ingen planer.

Derfor er jeg overlatt til meg sjøl.

I regnet.

Det er meldt regn så langt som værappen min viser.

 

Og er det synd i meg?

 

Nei, akkurat det er det IKKE.

 

Derfor må jeg FINNE på noe.

Utenom bare å ha fri.

 

Pusse opp, sa det i hodet mitt. Det passer bra i regnvær.

 

For det er alltid noe å gjøre. Også når en ingenting har å gjøre.

For jeg vil gjøre, GJØRE…..og det er så mye en kan, at det går ikke an, å bli sittende med hendene i fanget. Det er en vrimmel av muligheter, det er en enorm mulighet.

Derfor er dette er veldig spennende, ha fri, ingen planer….og noe som minner om energi nok til å se på at jeg ikke lengre ønsker minst mulig av planer.

Se på min ørken av nedbygget sosial omgang.

Jobb og familie i en årrekke er det jeg har brukt tid på, og noen mislykka forhold – det har tatt all kapasiteten min – og litt til.

Nå føler jeg på at jeg vil noe mer. Så slik står jeg foran en ferie, med litt sug i magen og følelsen av at det er opp til meg om dette skal bli bra.

Og svaret er gitt, det skal bli bra.

 

Har du mange ferieplaner?

 

 

4 kommentarer
    1. Kule jenter i “stjernedryss”.. <3 Deilig å ha fri og selv om det regner kan det jo bli bra..selv om sol og varme gir litt mer positiv energi.. Som regel er det nok en kan gjøre i huset og sånt….men koselig å fylle fridager med det "lille ekstra"..om det bare er en liten bytur eller et kafè besøk.. Vi har tatt ting på sparket etter jeg ble syk..men prøver å få til ei hotellovernatting i hver av ferieukene til mannen..sånn innen 1..til max1 1/2 times kjøring unna.. Klem og fin ferie til deg og dine <3

      1. Takk, takk, :))), he, he. God er det med ferie, regn eller ikke regn. Men må finne på koselige ting.
        Dere er flinke til å gjøre det hyggelig, syns jeg. Klem <3

    2. Herlig mor og datter bilde ♥ Ja, de ungdommene har jo sine egne ting de bare vil og må gjøre. Kjenner til det der, og det er jo kjekt da, at de er opptatt av ting og har lyst å gjennomføre.
      Oppussing er jo utrolig kjekt når man faktisk har overskudd, tid og energi til å gjøre sånt, og så blir det jo så fiiiint når det er ferdig. Men viktig å gjøre koselige småting også, bare det å ha mulighet til å gjøre ting på sparket 🙂
      Jeg har hatt en uke i London. Resten av sommeren har jeg ingen planer for, annet enn å ikke lage særlig med planer. Jeg sliter nemlig med det jeg også, blir stresset av for mange planer 🙂
      Kos deg med ferien ♥ Klem ♥

      1. Ja, og ungdommen skal så klart ha sin egne ting. Vært verre om de ikke ville noe :).
        Er nesten overraska over at oppussing kom seilene opp slik. Men plutselig føler jeg at dette kan jeg klare. Før ble jeg slått ut av oppussingstanken.
        Høres herlig ut med Londontur.
        Takk, vi må kose oss med det vi kan. Og nå er det sommer, uansett vær. Klem <3.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg