F for fredag

 

 

 

Våkne til en fri fredag i fantastisk vær bør være fabelaktig.

 

 

Og er det på sitt vis.

Men jeg er bare fri fra jobben.

Om noen timer skal jeg sette meg i bilen. Foreldra mine er uten telefon, og det går ikke for godt voksne mennesker. De vil være med, så må kjøre feil vei først for å hente de. Håper vi likevel ikke bruker hele dagen på dette. Møter så vidt sønnen, det blir koselig.

Tenker å rekke noen striper med plenklipperen først. Bare den starter. Den gjorde det i går, før den ikke ville mer.

Og gresset vokser. Har ikke rukket å ta hele plenen ennå, fordi klipperen bare stopper og til slutt ikke vil starte.

I morgen skal jeg på fjellet å ta i mot et bord med benker, tenker å ta turen innom setra for å se hva vinteren har gjort med den. Har bedt med meg folk på tur til uka, kanskje vi skal dra innom. Så bør nok innom for å tørke over med en klut, bruker å være en del døde fluer i vinduskarmen etter en vinter.

Har også planlagt jobb-jobbing i helga. Bør ha delvis ferdig en presentasjon til mandag.

 

Og ennå er det mange tanker som fyker rundt i hodet mitt en fri fredag. Mens jeg sitter og drikker flere glass med vann, ett med sitron, ett med MSM, ett med bare vann og ett med vannkefir. Og etter dette skal jeg kose meg med en kopp kaffe med colagenpulver i.

Ja, ja, hørtes kanskje ikke ut som den mest fantastiske frokosten.

Men jeg har også vannet plantene ute, plantet ned noen avleggere, tømt oppvaskmaskinen, tatt inn klær fra snora, satt på en vask som skal henges ut og ikke minst stått opp.  Så dagen er absolutt i gang.

 

Hva skal du denne fredagen?

 

 

10 kommentarer
    1. Du har jammen kommet godt i gang ja 🙂
      Jeg har akkurat spist frokost 😉 Men jeg sto opp kl. 7 da. Det tar bare så fryktelig lang tid å komme i gang disse dagene.
      Leit med klipperen, at den skal være sånn til bryderi uten å gjøre ordentlig nytte for seg. Det er i sånne tilfeller vi kunne hatt bruk for en mann 😉
      Klipperen min har også sett bedre dager, men den virker fortsatt 🙂 Jeg har begynt å kikke på ny da 🙂 Så får vi se 🙂
      I dag skal jeg kun gjøre litt husarbeid, når jeg får mannet meg opp. Og ellers blir det som i går, å strikke og se på Netflix. For jeg har en skikkelig helsenedtur etter aktive dager. Det er straffen for å ha det kjekt 🙂
      Men det går bra. Ute regner det, og jeg fryser i dag, så vurderer å fyre i ovnen. Vi får se 🙂
      God helg til deg ♥ Klem

      1. Ja, det er godt med lang tid om morgenen. Før kunne jeg være ute etter en halv time. Nå foretrekker jeg minst to timer, tar litt tid å trø seg i gang og få ledda i gang.JEg tulla med en kamerat, sa at nå måtte jeg ha en mann, jeg MÅ ha hjelp med noen med muskler :). Men får levere den for sjekk tror jeg. Den skal ikke stoppe bare den møter et gresstrå.
        Håper dagen din gikk greit, las innlegget ditt og skjønner at å få en slik beskjed ikke var godt oppi alt det andre. Varm klem til deg, og god helg <3.

    2. du hadde mange gjøremål på en fridag ,men kjedelig att plenklipperen streiker,en må liksom få klippet gresset :=)
      Min fredag har vært av den sorten hvor jeg bare har kost meg,hatt besøk,vært med venninne på shopping og vært på besøk :=)

      1. Får i alle fall opp adrenalinet av denne plenklipperen :). Dagen tok sin tid, men i ettertid gikk den greit. Hyggelig med venninnetreff og handling. Kos deg med lørdagskvelden <3.

    3. Er som regel etteller annet å “ordne”selv om en har fri.. Koselig med plen..men greit med leilighet uten hage noen ganger også.. Frista ikke veldig med Colagenpulver..men ok om det kommer noe bra ut av det.. Jeg har spist bløtekake i dag..og i går..hehe.. God helg og klem til deg <3

      1. Ja, det er ting å gjøre, og det har vel blitt kjedelig om en ikke har hatt noe :). Begynner å ønske meg noe enklere, kanskje jeg flytter litt mer urbant igjen fram i tiden. Uten plen. Har lenge vært på utkik etter colagen, så sjekker dette først nå – hud og negler spesielt, se om det blir forandring. Nam, bløtkake….nå fikk jeg lyst på det… Takk, riktig god helg til deg også. Klem <3

    4. Hørtes ikke akkurat ut som en frifredag nei… men godt å ha noe å gjøre , noen som trenger en selv om det sikkert kan bli mye…, men den frokosten hørtes hvertfall ikke ut som min…:)
      Fredagen min kom litt sent i gang etter noen nattevakter, og slutter derfor svært sent også
      Jeg har forresten bakt sjokoladekake og handlet inn til helgen…:)

      1. Dagen ble litt slik “delt i to”, far ut og inn av bil, rullestol, trilling….ryggen protesterte til slutt. Men i ettertid er det greit. Har ganske lenge først spist etter kl. 12, så alt vannet er vel egentlig ikke frokost. En kan venne seg til mye. Sjokoladekake er ikke det dummeste å lage. Håper du har en god og rolig helg. <3

    5. Du allmektige,, det var jo planer for ei hel helg, godt og vel 😀 Energi til tusen.. og den magre frokosten.. 🙂 Ha en flott helg 🙂 Bare bittesmå planer her i gården 🙂

      1. Tror det bare høres mer ut når en skriver det slik ned. Tror alle gjør mye, men ramser det ikke opp. Energi skal jeg ikke skryte på meg, men den har kanskje blitt litt bedre og det er jeg veldig glad for. Frokost og frokost….tar den drikkinga igjen, kjøpte meg til og med lakris til helga (ikke til frokost da :D). Håper helga di og deres er nydelig :).

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg