Feiring for dagen

 

 

 

Første august og min siste innsats. Men det er ikke alltid like greit med denne innsatsen.

 

 

 

 

En liten pause i folk og andres interesser.

Heldigvis tangerer mange med mine.

Men nå blir det nok fryktelig bra med ferie.

Om noen dager.

 

 

Rekker jeg å svare på kommentarer eller kommentere på innlegg her…

Nei, det er på et heller dårlig vis.

 

I dag skal jeg både jobbe, ta imot besøk og være på besøk.

Det med å være på besøk er et utsagn med modifikasjoner.

Mor fylte år i går.

Hele 91 år.

Mellomste som ble lengre enn tenkt ble med for å hilse på og en kaffekopp.

 

Lillesøstra mi skulle levere bilen sin så hun ble med i samme rennet.

Mor hadde hatt flere besøk, og så ringer en svigerinne og mor ble så glad at hun ville be nesten alle gjenlevende på kaffe.

Mellomsøster med mann kommer i dag, så vi skulle feire henne.

Men nå blir det også flere kaffegjester og vi har ikke beregna kaffemat til så mange.

Så jeg skal etter hvert bake en kake.

 

 

I går kjente jeg at dette var mer enn jeg hadde kapasitet til, søndagen med alt satt i kroppen.

I dag kjenner jeg at jeg må så klart berre prøve å få dette i boks.

Og i hovedsak vil det nok hvile på min friske søster og meg.

En eller gang i løpet av dagen kommer også yngste og henne kjære.

De skal også hentes her eller der, da eller da…

Hun vil også bidra når hun er her.

Så dette blir en arbeidskrevende dag, regner jeg med.

 

 

Det er bra at den eldre generasjonen får møtes og får dele tid.

Så jeg kan sikker bare skjemmes før min store indre motstand i går.

Men så er det noe med min kapasitet. Jeg har aktivitet i ledd om dagen, spesielt i anklene, så det er litt vanskelig å gå.

Det handler om den energien jeg har disponibelt.

Så når sommeren har alle disse arrangementa tar det mye av kapasiteten min.

Men det må gå.

Og straks har jeg ferie.

Derfor må vi feire moren min i dag, så hun får en fin dag dagen etter dagen.

 

 

Riktig fin dag til deg dom leser også, den første dagen i sommerens siste måned.

 

 

 

 

 

8 kommentarer
    1. Håpe alt gikk bra uten kav og mas, og at det bare va trivelig med feiring! ❤️ ta vare på ledda din<3

    2. Du og dere der flinke å lage til 🙂 Tenker det blei en koselig feiring og at det var god mat til alle der 🙂 Nå er det snart ferie på deg 🙂 klems

      1. Det ble nok mat 🙂
        Folk hadde det nok trivelig, slike samlinger var det mye av før – men gjengen begynner både å bli mindre og alderen gjør seg gjeldende.
        Jaaaa, gleder meg veldig til ferien <3 Klem 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg