Ferien fyller dagen

 

Enda en dag på hell. En dag i ferien min. Denne ferien som ble mer planløs enn hva jeg så for meg.

 

 

Men fordi kan det være positive prosesser. Jeg har kommet fram til noe, med det skal jeg skrive om i neste innlegg.

Nå vil jeg forteller om fri og frank dager.

Jeg hadde rett, jeg måtte jobbe mandag – eller valgte det. Kommer an på hvordan en ser på det.

Litt rart var det, tenke at ferien var starta, ble nesten vektløs av tanken. Men jeg fikk unna meg det jeg måtte. Det å gå ut av døra etter endt arbeidsdag, var aldeles fantastisk herlig.

Tre uker frihet.

Riktignok helt fritt er det ikke.

Jeg kan ikke reise til varmen, uten pass går ikke det. Ikke har jeg ordnet med det heller. Men tenker å ta turen til politikammeret en dag til uka.

I morgen er det tannlege, usj og æsj.

 

Helga har vært rolig, fin i været og med noen verbale sammenstøt. Ikke så greit alltid, når virkelighetsoppfattelse og slikt ikke stemmer overens.

Virkelighetens objektivitet er nok ingens eiendom.

 

Første fridag kan jeg nesten ikke huske, men andre dagen reiste jeg til Trondheim.

Vi skulle feire eldstemann, det vart enkelt Egon. Han har møtt noen tidligere i sommer.

Hun ble med.

Hun var veldig trivelig.

Etterpå ble det foreslått minigolf, et sted like ved, med innebaner. Det var streng kontroll på alder, kanskje sammenheng med fadderuka. Så yngste måtte hjem og hente bevis, så vi satt i sola og venta.

Inne var det full rulle, gjenger ute på by’n for å bli kjent.

Det var egentlig morsomt, sønnen tok meg i lære, han syns jeg så ut som et Picassobilde da jeg stilte meg opp for å slå.

Slik og slik, sa han.

Og så smeisa jeg inn en fulltreffer etter den rettleinga.

Det var tolv baner, så vi underholdt oss en god stund.

Jeg hadde avtalt overnatting hos søsteren min, så dro dit etterpå. Alltid koselig å være hos henne på besøk.

Neste dag møtte jeg hele gjengen, tanteunger og barnebarn. Må innrømme at tiden med småbarn helt har forlatt min virkelighet, så da søsteren min og jeg var aleine med det lille, sprellevende nurket, så jeg farer over alt. Virkelig over alt!

Snart fjorten måneder var aktivitetsnivået høyt. 

Mi yngste kom også utover. En stund siden hun var i den alderen.

Vi åt kjempegod vegetarlasagne og kosa oss godt i solveggen.

Jeg hadde vært usikker på hvorvidt jeg skulle dra hjem om kvelden, men valgte likevel turen hjem. Men kanskje jeg kommer tilbake før ferien er over.

 

Nå har jeg hatt noen dager for å prøve å ajourføre to-do lista mi.

Ett av punkta var at jeg skulle lage et blogginnlegg. Så nå kan jeg krysse ut for det punktet også.

Får se om jeg kan få kryssa ut noe flere punkt, før dagen er over.

 

 

8 kommentarer
    1. Koselig å treffe familie, og fine bilder av gjengen! Godt med ferie! Og – slike “To do” – lister er ikke så dumme: Jeg gjør det av og til. Da er det viktig at jeg ikke skriver for mange ting på lista. Det er en veldig go’følelse i det å SE at jeg har gjort noe av det jeg satte meg fore! 🙂

      1. Godt med fri, men i år er jeg ikke helt komfortabel med feriesituasjonen min. Her må noe gjøres :).
        To-do var løsningen, he, he, for meg. Så nå blir noe gjort. Og nå følte jeg meg som en god, gammel reklamesnutt :D.

      1. Det er veldig koselig når barna presenterer mennesker som er skikkelige hyggelige.
        To-do hjelper meg faktisk, til å utføre mer. Men om noe ikke blir gjort akkurat den dagen har ikke så mye å si. Har et mål om fem punkt om dagen, på lørdag tok jeg fullt av punkt. Blir litt slik konkurranse med meg sjøl :))).

    2. ferie er ferie og det fine med ferie er att da kan en gjøre nett ka en selv vil,være hjemme,være sammen med familie,ta småturer eller lange turer,dagen er din og dagen blir nok bra :=) fin familie har du iallefall :=)

    3. Hyggelig å se fra feiringa..og kjekke unger du har..Så hyggelig du likte kjæresten også .. :)) Kjekt å ha ei liste å sjekke ut det man har gjort..baking er jo litt koselig om man ikke må stresse med det .. Ønsker deg ei fin ny uke <3

      1. Ja, vi er heldig med gjengen vår, både du og jeg <3. Jenta var svært hyggelig, veldig artig at hun torde hilse på oss :))).
        Akkurat nå bruker jeg ferien til å få mer oversikt og struktur på hverdagslivet mitt, godt det også.
        Takk, du må også ha en fin uke.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg