Fjerde dag med sanking av E

 

E=energi

Nå har jeg visst funnet meg en serie å skrive som er skikkelig uinteressant for andre enn meg sjøl. Men for meg er det viktig.

 

 

 

Jeg prøver å bruke ferien min til å komme opp i energinivå. For den er slitsomt lav.

Når jeg leser, ser jeg at flere av disse helsemessige greiene som er klistra til meg, fører til fatigue.

 

En blir så lei av å “limes” fast til en stol.

Heldigvis har jeg ikke vondt om dagen.

Ikke tar jeg sprøytene mine heller, så kanskje blir jeg innhenta av det.

Er jeg for lenge aktiv blir det vondter, det er nok naturlig for de fleste, uansett.

 

 

Jeg  har nok brukt “slegga” mot meg sjøl i årevis.

Gjennom jobb og for andre kan jeg stå på.

For meg sjøl er ingenting igjen.

 

Jeg tror overhodet ikke dette er lurt.

Eller smart.

Eller at det er slik det skal være.

 

Vet ikke om jeg er dum heller. Men man lever livet lineært, lærer seg til måter å reagere på sammen med den genetiske lapskausen man er rota sammen av.

 

 

Så denne ferien er et oppgjør mot slikt.

 

Resten av livet mitt, liksom.

Nå er jeg klar over at det meste er statistisk levd ferdig.

Men så er det det jeg har igjen.

Om det er i morgen eller om tredve år det er slutt.

 

Jeg vil ha det bra.

Uansett!

 

Bra har jeg det forresten, veldig bra. Tror ikke jeg av dem som skal klage.

Men jeg vil ikke gå å bite sammen kjakene eller heise skuldrene opp til ørene og ha “betongnakke”.

 

Det er det jeg ikke vil.

Jeg vil ikke ha det slik.

 

 

 

Nå har tankene mine gått mer over til alternativ tenkning.

Igjen.

En lengre pause på mange år er på tur til å endres for å slippe inn den alternative tanken.

 

Og jeg vil opp med mitt eget energinivå.

Jeg tror på tankens kraft.

Er litt i søkemodus.

I meg sjøl.

 

Ikke vits å overbevise meg om en eller annen dogme.

 

Men fokuset er energi.

Og jeg tror ikke på at jeg behøver å ha lite av den.

 

Leser om blokkeringer.

Ja, dem tror jeg på.

Jeg tror jeg er så inn i hampen blokkert.

Av påvirkninger, sorg, arv, tunge tanker, hendelser…

Kan sikkert fortsette i det uendelige.

 

Så ferien min brukes til et forprosjekt, et forprosjekt for å finne en annen retning.

For jeg gidder ikke gå rundt å tro på det jeg ikke behøver å tro på. Jeg tror ikke på sykdommene mine, diagnosene-.

 

Jeg vil ha friheten.

 

Intet mindre.

 

 

Så hvordan gikk dagen i går?

 

Starter med listas siste punkt;

  • Tegning…Nope, verken tegning eller maling. Ikke fotograferte jeg heller.
  • Skriving…litt, men ikke mye. Må få levert inn mac’en min snart for å få en gratis sjekk. Men kan ta fram en gammel pc. Og så kan en så klart skrive for hånd (sjokkerende tanke).
  • Lesing…jaaaaa, jeg las ut boka mi i går. Litt usikker på om jeg skal lese “Nytt blikk på autoimmun sykdom” av Sofie og Erik Hexeberg, eller en bok om alternativ tenkning igjen eller gå for noe skjønnlitterært. Så – SJEKK! Done.
  • Chakra-rensen ble utført etter jeg hadde lagt meg, tror jeg sovna både mellom harachakra og hjertechakra og halschakra. Så de siste tok jeg fort.
  • Meditasjon…det ble, i hele 12 minutter. Men vanskelig å konse, spacet ut i ett sett…likevel, fornøyd.
  • Tai chi…SJEKKSjøl om jeg bruker mest fokus på oppvarming og må komme meg videre med øvelser.

 

 

Alt i alt, besto gårsdagen fint.

 

 

Men så var det over til dagen i dag.

Tar bare å kopiere gårsdagens liste, men kutter tegning og fører i stedet inn en tur.

 

  • Tai chi 
  • Meditasjon 
  • Harachakra-rens
  • Lesing.
  • Skriving.
  • Tur                          

 

Etter telefonsamtaler i øst og vest kan dagen komme i gang.

 

Været er nydelig. Kanskje jeg skal slå ferdig plenen, plukke inn noen bær, vaske klær…og være bittelitt sosial.

 

Det er så herlig med dager full av frihet, ingen avtaler uten de jeg gjør med meg sjøl.

 

Og så har jeg lyst til å finne noe ny musikk. 

 

 

 

 

 

8 kommentarer
    1. Vi får pentet inn at alt som i det hele tatt kan minne om egoisme er negativt fra vi ankommer planeten. I mine øyne, er dette regelrett farlig, og det tjener ingen!
      Ikke sånn og forstå at vi ikke skal bistå andre og at empati er noe negativt. men en persons primære ansvarsområde, er faktisk å ivareta seg selv! Det er en grunn til at flysikkerheten fokuserer på nettopp dette dersom noe skulle skje. For dersom en lar seg selv forgå, så får en faktisk ikke vært til nytte for noen! 😉

    2. Det her e en innmari spennende reise. Heie på dæ hele tida <3 Æ sett pris på at du vil del reisa di. Og lista di for dagen virke god for kropp og sinn.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg