Folk

 

 

 

En dag for flere år siden. Overskyet da, som nå. Bildet jeg deler.

 

 

Men jeg bader ikke i dag.

Sjøl om jeg har vurdert.

Å bade utover høsten.

Kjenner lyst.

Lyst til å løpe ned til sjøen og ta en dukkert på flo sjø.

Ja, jeg sa løpe.

Ønsket om å være aktiv.

Tror fortsatt det er oppnåelig.

 

Tror jeg har litt tåke i hodet også.

Tanker tenkes.

Om folk, om hendelser.

ofte om folk.

Rart dette at en syns folk er så interessante.

Hvordan vi opptrer-.

 

Sammensetninga om hvem vi er og hva vi har blitt.

En kan føle stor kjærlighet overfor mennesker.

Ukjente.

Men også sorg.

Kanskje aller mest det folk gjør overfor seg sjøl.

Mennesker er strenge mot seg sjøl.

Mange er det.

Og da blir de strenge mot andre.

Er en snill mot seg sjøl blir det også enklere å være snill mot andre.

 

Tanker før jeg må ut.

Ut i verden.

Til oppgavenes verden.

Og i dag skal jeg klippe meg.

Virkelig på tide.

Kanskje det blir mer orden på innsida, når det blir rydda opp på utsida.

 

Ha en riktig fin dag og vær snill mot deg sjøl.

Min sjølpålagte oppgave er å være snill mot andre.

 

 

 

 

12 kommentarer
    1. Takk <3 vær snill mot dæ sjøl du også. Det e spennende kossen sammensetninga av folk skape ulike situasjona. Det e visst livet, det.

      1. Jeg tenkte faktisk å ta bilder “før”, men glemte det. Skal se om jeg får lage et innlegg om “etter”. Håper dagen din blir fin <3.

        1. Takk, er vel så bra dag som det kan være under omstendighetene. Antar du ble fornøyd etter frisørbesøket mtp at du faktisk ville vurdere et innlegg for å vise fram resultatet. Det er bra 😊👍🏾

          1. Håper snart du er fri igjen, fryktelig rar denne tida vi er i. Hadde nettopp en diskusjon med datteren min om det som skjer i rundt oss. Egentlig skremmende.
            Alltid bra med er frisørbesøk, en blir liksom ikke vakrere med åra, men håra kan en styre med
            ;´D.

      1. Tenker det ligger så mye lærdom i det, at vi alle er så forskjellige. Men enig med deg, greier vi å være snille mot hverandre blir det ikke verre…tror jeg :D. Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg