For en sommer

 

 

 

 

Dette tegner seg til å bli en av de mer aktive sommerene på lenge. Mine sommere har vært flate en stund.

 

 

 

Og vi har så klart hatt to år med nedstegning.

Jeg må også jobbe mye av sommeren.

Den siste tingen vil jeg ikke nevne nå, som går akkurat på det, ork.

 

I år opplever jeg arrangementa som jeg har en del ansvar med, som minimalisert.

Og den første lille ferieuka mi får et helt anna innhold enn jeg først tenkte.

Hovedferien i august var det en plan om å dra nordover med gjengen min, men noen mente en uke var for liten tid.

Det var det vi hadde i felleskap alle.

Men at vi kanskje tar en kortere tur sammen kan hende.

 

 

I går dukka det plutselig opp noe helt anna, en konsert.

En artist som jeg satte på på varme sommerdager da barna var små.

Musikken ble satt høyt på og dansa rundt etter.

En artist som formidla varme og glede.

Han kommer til Trondheim i august.

 

Jeg har spurt deg tre ganger nå, sa datteren min.

 

Spørsmålet var om jeg også skulle kjøpe meg billett.

Da først skjønte jeg det.

Og så klart måtte jeg vei.

Så i august skal jeg på konsert med Manu Chao.

 

Her er cd’en vi hørte på:

 

 

 

 

Dette blir nok litt av en opplevelse.

Vi blir en liten gjeng som skal i vei…altså som kjenner hverandre.

 

Her er de to som blant anna skal være med, som små, da vi dansa rundt etter musikken.

 

Her er hun som måtte spørre meg tre ganger før jeg forsto.

Fra først skoledag.

 

Og her er spilloppmakeren i familien, fra en av disse varme dagene at akkurat denne musikken passa.

 

 

Ellers blir det nok mange på konserten utenom oss, det var visst jobba en stund med å få han hit.

 

 

 

I dag skinner sola og jeg spekulerte på hvordan dagen skulle brukes, burde kanskje besøke mor en liten tur, tenkte jeg.

Ringte moren min, egentlig bruker jeg det hver dag for å høre hvordan hun har det.

I går ringte jeg ikke fordi hun hadde besøk.

Hun var tuslete, sår hals og hadde ikke spist frokost.

Så da vet jeg hva jeg har å gjøre nå.

Håper jeg kommer meg hjem igjen før kvelden er her.

 

I morgen starter dagen tidlig, to møter, heldigvis samme sted.

Spesielt på det siste må jeg ha kontroll, det praktiske med arrangementa på musea skal legges.

 

 

Nå får jeg bare flakse ut i dagen til lydene av Manu Chao, sjøl om temperaturen ikke er høy nok til å forsvare musikken.

Det håper jeg den blir i august, riktig sydlandsk.

 

 

 

 

 

 

10 kommentarer
    1. Glede mæ sånn te konsert!! Det bli magisk å hør live med dokk<3 god bedring te mormor og kos dæ i sola med manu chao søting🧡🕺🏼

      1. D bli veldii arti <3, Mm va gla over besøk å freskna t, men æ ha bedt om meir hjelp frå hjemmesykepleien ei stund. Håpe d gikk bra me klipping å i dag. Nusånuss<3<3.

    2. Så morsomt at du kommer deg på konsert.🤗
      Det blir sikkert veldig bra. Det er godt å ha noe å glede seg til.🤩 Håper dagen har vært fin og at du er klar for morgendagen.😊Kos deg i kveld.💐

      1. Ja, veldig morsomt, tror det er en stund siden sist. Takk, var litt for lite ute…men håper jeg er klar for dagen i morgen :D. Riktig fin kveld til deg. <3

    3. Det er så godt å legge planer og så blir de av. Konserten høres jo helt fantastisk ut, herlig musikk. Noen konsert blir det ikke enda i alle fall, men jeg håper at når Jace Everett kommer til Norge i august/september at det blir tid til det. Jeg spurte ham nemlig på IG da han hadde direkte sending, og da bekreftet han at han kom hit for å jobbe på et album med Amund Maarud. Spennende å se hva det blir til. Ha en fortsatt fin mandag, klem 🥰

      1. Ja, det har du helt rett i. Konserten var faktisk utsolgt i kveld, så sønnen rakk ikke å få tak i bilder. Syns “Bad Things” er en veldig herlig låt. Men kjenner egentlig ikke til han, skal sjekke opp musikken hans. Musikk er så viktig å ha i livet <3, Takk, riktig fin kveld til deg også :).

    4. Hørte litt på lydsporet. Rytmer jeg får lyst til å danse til…Det blir fint med en sommer der det er noen aktiviteter på programmet. Jeg har også noe mer program i sommer enn jeg har hatt de siste åra. Fortsatt er det en del åpne rom slik jeg liker. Tror du også liker å ha noen “tomrom”.😊

      1. Ja, det er varme rytmer :). Slår vel ut, tror jeg, at verden har åpnet opp igjen. Ja, jeg liker veldig godt fullt av “ingenting”, så aller mest av det, heldigvis :D.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg