For sliten til å tenke

 

 

 

 

Noen ganger bli dagen for lang. Så lang at jeg må holde meg unna det meste…

 

 

 

 

Når dagen blir fra klokka ti om morgen til seks om kvelden, da føles den lang. Spesielt fordi de fleste torsdagene jobber jeg bare tre timer, tre timer på biblioteket.

Nå har jeg to dager igjen.

To dager…

 

Jeg er glad i bøker, men noen ganger, når jeg er veldig sliten, syns jeg de kan være krevende. Krevende å finne plassen den skal stå alfabetisk. Når en nesten ikke ser hvilke bokstaver som står bak på boka eller hvilke tittelen. Når jeg har feil briller på nesa, eller ingen briller…og hylla kanskje er helt nede ved golvet. Og når ryggen og hendene ikke fungerer noe særlig…

Da blir de tre timer lang.

 

To dager, to vakter altså, neste fredag og like før jul.

Fredag er ikke torsdag, men torsdagen skal vi ut å spise, avskjedsmiddag for meg…og sikkert litt juleavslutning.

Neste uke blir en hektisk uke, må vurdere om jeg skal droppe møtet i Teams om morgenen, så er det styremøtet på ettermiddagen…det møtet er egentlig spesielt på grunn av forandringene på nyåret.

Forandringer jeg ikke vet rekkevidden av.

Tirsdags morgen skal jeg til Bud, overnatting, møter og sosialt.

Torsdag er det avskjedsmiddagen og biblioteket på fredag.

 

 

Men denne fredagen tenker jeg å ta mer eller mindre fri eller HELT fri…

Må handle for mor.

 

 

Rart dette hvor flat en blir, hvor lite det er å skrive om, hvor ukonsentrert en blir.

Tror det blir fint å ha morgendagen fri.

Og så må jeg være så glad for det jeg har klart den uka her.

Må se på det og så må jeg holde meg unna de fleste sosiale medier.

De er skikkelig slitsomme når jeg er sliten…

 

 

Kan du bli slik, at alle inntrykk er slitsomme, til og med dine egne tanker?

 

 

 

 

 

 

 

12 kommentarer
    1. Jeg skjønner følelsen din, selv om jeg ikke er deg. Når jeg er sliten og utmattet, fungerer ikke hodet, og konsentrasjon og hukommelse svekkes. Satt forrsten og skrev litt om det i går.
      Håper de får en fin avskjedsmiddag neste torsdag! Klem til deg 🙂

      1. Takk :). Skal innom å lese hos deg. Ja, regner med alle middagene blir koselig, skal ut tre dager å spise den uka her, men bare en avskjedmiddag da :D. Klem tilbake <3

    2. Å ja, du er ikke alene om det. Noen ganger trenger man bare å sitte der å se ut av vinduet sier jeg. Håper du finner en ro utover i desember. Klem fra meg 🙂

    3. Jeg kan godt føle det på samme måten som du, når det blir for mye. Da orker jeg ikke å konsentrere meg om noen ting. I går ble det en lang dag for meg, for jeg var oppe kl 6 for å komme meg på jobb og var der i 6 timer. Så en liten hvil her hjemme før jeg måtte ut igjen, for å være med på en juleavslutning (som var veldig hyggelig). Ønsker deg en fin fredda klems 🤗

      1. Takk, fredagskvelden ble det besøk på meg. Vært en veldig rolig helg. Men du hadde det en aktiv dag, håper helga di har vært fin. Skal få lest i dag, er plana. Sporer litt for lett av. Klem <3

    4. Det må være en ekkel følelse å bli så sliten! Jeg er også sliten innimellom, men det virker litt på en annen måte! Vil lissom ikke annet enn å være ute – gå eller være, bare nyte! Gode klemmer til deg <3

      1. Spennende hvor forskjellig vi kan reagere. Jeg blir bare enormt sårbar, men det å komme seg ut er for det oftest fint for de flest. Men noen ganger fungerer ikke det heller. Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg