Forbi en liten ri

 

 

 

 

Denne tiden, som jeg skriver så mye om. For den er i går, på et vis, fordi den går. 

 

 

 

 

Tulleingress på fredag må være helt lovlig.

 

Jeg har en hel uke foran meg med ferie, jeg har en ung dame, den yngste, yngsteberta, som fyller et kvart århundre i helga.

Jeg har en mellomstdatter som svinser rundt om i hjemmet.

Snart blir det vegetarlasagne, Voice og Pørni.

Helt tv, med andre ord.

 

Jeg har jobbet som en helt for å fortene ferien.

 

I går baka vi skolebrød just for fun.

I dag tok vi med oss en pose, handla til mor og dro i farta med oss et par til for skolebrødspising.

Stod vårfest, med andre ord.

Mor gledde seg over folka rundt kaffebordet, latter og prat om ikke minst gamle dager.

Hun ble helt oppkvikka av en slik overraskende selskapelighet.

 

Nå skal det koses på høyt nivå hjemme, alle talglys er tent og det er fredag.

 

 

God fredagskveld. 

 

 

 

 

 

 

10 kommentarer

Siste innlegg