Første uke

 

 

 

 

 

Dagen har vært grå fra morgen til kveld. Det er fredagen under skyene.

 

 

foto: asbjørg

 

En arbeidsuke er over, og en ferieuke.

 

Uka har hatt mange ting som måtte gjennomføres. Alt fra museet som åpner denne helga, til helse både slik og sånn, fotbehandling og sankthans.

 

De første dagene var jeg stresset.

Det slapp ikke.

Men jeg tror jeg har landa mer nå.

Og jeg er i overmål tiltaksløs.

 

I går kom mellomste hjem, hun har også ferie.

Hun blir her noen dager.

Det er koselig.

Vi har snakka oss tørr, nesten.

Om mennesker, hvordan tanker, fokuset på oss sjøl og de andre er. Det at vi tror at slik folk møter oss alltid handler om oss sjøl. Når det er så ufattelige mange andre grunner.

Spennende samtale.

 

 

Men til slutt hadde vi såpass behov for det overfladiske, at vi dro på butikk og kjøpte sminke, masker og prøvde klær.

 

Vi kjøpte inn mat og vin. Og blomster.

Masse blomster.

Til å ha i krukker.

Ute.

 

foto: asbjørg

 

Vel hjemme lagde mellomste en vegetabilsk rett, den var nydelig.

Vi har tatt ansiktsmaske, og snakka enda mer.

 

foto: asbjørg

 

 

Om syndrom, båstenkning og det å være menneske.

 

I morgen skal vi handle for mor, dra på galleri og så får mellomste besøk av kjæresten.

 

Det er ferie, sommer og helg.

Og ute synger fuglene hele døgnet.

 

Jeg lakker neglene og blogger mens natta siger på.

 

 

 

 

 

14 kommentarer
    1. Jeg fikk et godt barndomsminne med en gang av det første bildet i innlegget her. Jeg er vokst opp i skogen, og slik bukett brukte jeg plukke til mammaen min, hun ble alltid like glad og satte blomstrene i et glass. Så plukket jeg nye når bladene begynte ligge rundt glasset 😜😂🌹

    2. Det hørtes veldig sommerlig ut, helt perfekt. Ennå noen dager før vi kjører sørover og kommer i feriemodus. 🙂 Nyt fine dager 🙂

    3. Godt å ha landa. I ferie. og til å ha nok tid med de nære. Jeg som er vant til å være mye alene, kjenner at det kan være litt slitsomt å være med andre 24/7 over tid om de er aldri så nære…:) Men godt med forandring likevel…
      I morgen tenker jeg gå en tur på egenhånd…

    4. Det er sant, man trenger egentid. Jeg syns det er veldig koselig med besøk, men også glad i å gjøre ting alene. Styre min egen tid. Håper det blir en fin tur på deg i morgen. <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg