Første

 

Første dagen i juli, første feriedagen og første dagen i resten av mitt liv.

 

 

 

Og det regner og regner.

Bilene som kjører nede på veien sender lyden av våte hjul opp til meg. Her jeg sitter tørt og varmt. Skodda henger sidt ned over fjellene på andre siden av fjorden.

 

For meg er det likevel godt å tenke på at jeg har fri.

Riktignok må jeg lage en plakat og annonsere litt, men det er ikke noe vilt renn. Kjenner halsen er en tanke sår. Kroppen er ikke i samarbeids modus. Men det er nok det våte og kalde været som spiller inn.

 

Både været og kroppen er overgangsfenomen.

 

Planen for dagen er i hovedsak rydding.

Har heller ikke tatt solhilsen på noen dager, så det er nok lurt å gjøre.

Jeg tenker å bruke ferien min til å være flink. Til å organisere både inni meg og rundt meg. For i det siste har jeg latt humla suse.

-Sukker og hvitt mel, så det er nok ikke bare været som kan for kroppen. Men i dag skal jeg lande litt mer. Ta inn over meg at jeg har fri.

 

I morgen er det Trondheim med en overnatting. Planlagt et bassengbesøk, om det er åpent. Bassenget vi dro til da barna var små, da vi bodde i byen. Kanskje har alle tre barna anledning til å bli med. Bare mellomste jeg ikke har hørt med.

Vurderer også å dra innom et plantesenter for å se om de har løpestikke og kvann. På lørdag fikk jeg kjøpt ikke mindre enn seks krydderplanter. Men ikke tida for hagearbeid nå. Vått, vått, vått…

Derfor skal jeg få kjøpt maling. Tenker å male med kalkmaling. Soveromsgangen og den ene veggen på stua. Og sparkel, må også kjøpe det. Får finne ut i dag om jeg må kjøpe alt, eller om jeg har noe jeg kan bruke.

 

Så dette blir nok en planleggingsdag og lande-dag. Å legge planer en dag i regnet, passer fint. Akkurat innenfor den midterste sommermåneden. Første dagen i juli.

 

Ønsker deg en fin dag, om den er sommerlig og varm eller våt og grå.

 

 

10 kommentarer
    1. Hei og hopp, Ingvild.
      Det har gått både vinter og vår siden sist. Trodde nesten jeg hadde mistet deg. Godt å høre at du lever og fins der ute. Fine betraktninger du gjør deg over liv og levnet. Hilsen Adrian (Frode Holmenkollbanen, du vet)

      1. Hallo, nå vart jeg bare så glad – over at du finnes der ute. Faktisk fikk jeg det for meg at jeg skulle finne deg, tidligere i år – uten at jeg lyktes. Jeg må høre mer hvordan det har gått med deg :). Vi snakkes :))).

    2. Så stemningsfylt og fint skreve, flotte mor mi<3 og det e 1. Juli! ..hjelp, tenk det. Men du har ferie HURRA og flink e du nyss og suss<33

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg