Framme ved helg

 

 

 

 

Den skikkelige gode følelsen når en krysser målstreken nok en gang. Og bare kan hvile.

 

 

 

 

Jeg er framme ved torsdagskvelden.

Kan tømme hodet.

Kan senke skuldrene.

Jeg tente opp i ovnen.

Jeg tenkte på talglys.

Og så satte jeg på musikk.

Veldig rolig musikk.

Lagde meg en rask, rask middag sjøl om det er alt for sent.

For jeg tar helg.

I kveld tar jeg helg.

 

 

Kanskje jeg skal ta meg en jobbesekvens i helga…eller kanskje ikke.

 

Jeg rakk ferga.

Porten gikk opp bak meg før jeg hadde rukket å slå av motoren.

Mer akkurat går sannsynlig ikke å være.

 

 

Veien var høyst variabel og hadde ikke lyst til å åke utom veien i dag heller.

Hørte på lokalnyhetene at det hadde vært en trafikkulykke i morgentimene på glatta.

 

 

Dagen gikk greit, ingen skrapa sjel i dag.

Jeg hørte til sjøl om jeg laga oversvømmelse da jeg skulle trakte kaffe. Passe ubegava med slik kaffe.

 

 

På tur hjem kjørte jeg innom en matbutikk like ved flyplassen.

Kjente det i bilen før jeg gikk ut, kjente det inne i butikken, det var direkte ekkelt…

Bakken vibrerte.

Sa det til en betjening, stakkars dere som må gå i dette-.

Hun kjente det ikke!

Kjente ikke at bakken vibrerte.

Jeg rakk akkurat ferga igjen.

Og det var veldig godt at grunnen atter ble rolig.  

 

 

Framom mor, hun hadde bedt så fint om jeg ikke kunne komme innom. Vi så på gamle bilder og mor kosa seg skikkelig.

Etterpå tok jeg aske ut av ovnen før jeg kjørte hjem.

Hun hadde ønska jeg overnatta, men jeg ville hjem.

Jeg kjente det var viktig å våkne i min egen seng i morgen.

 

 

Fikk snakka om kontor og avtalt hva jeg måtte ha.

I går tok jeg med det først lasset, en kasse med permer og et par andre ting.

Jeg skal montere meg opp nede. Håper dette blir en riktig god løsning.

Ellers blir det ikke bare å sitte nede i kjelleren, det vil være en ganske stor bevegelighet både det at museet ligger i andre enden av kommunen og ellers møter rundt om på Nordmøre.

 

Tror nok det blir bra, bare fryktelig rart å ha blitt så himla voksen…

Men det er ikke temaet i kveld.

Jeg er bare til stede i kvelden, i meg sjøl og det føles godt.

 

 

Har du hatt en god dag?

 

 

 

 

 

 

12 kommentarer
    1. Jeg ser frem til å fyre i ovnen når jeg står opp i ettermidddag engang… men dagen var god, fikk kjøpt god ved og opptenningsved ( uten får jeg ikke fyr på… så dro jeg og passet barnebarn til kvelden kom og dro rett på nattevakt. Rolig natt heldigvis😀

      1. De rolige nettene tenker jeg er godt. Bra dagen var god og den hørtes koselig ut. Jeg bruker slik opptenning, da kan store vedkuber begynne å brenne :).

    2. Godt med kveld, og helg!! God helg te dæ, håpe den blir flott og med minimalt av jobb. Men ekkelt med den bakken som rista, va det pga flyan som letta og landa?

      1. JAAAA… Go hælg t dæ å, tru æ droppe jobb me fløtting i hælga. Ane itj vibreringa, mått kanskje varra nå jobbing i grunnj…men tænkt folk mått bli frøkteli sliten t å gå oppi d …???… Klæm <3

    3. Du hadde en fin dag. Og jeg tror det blir fint for deg å ha mer hjemmekontor. Spesielt på vinteren. Det er alltid godt å våkne hjemme i sin egen seng. 🙂
      God helg! Klem <3

      1. Er noe med dette «borte bra, men hjemme best» :). Tror også det blir bra med hjemmekontor, men litt rart ikke å ha folk rundt meg. Etter hvert er det meninga at vi skal ha et felles sted, flere av oss. Takk, nå skal jeg endelig inn å lese hos deg og de andre jeg følger…tenkte innom i går, men ble helt tømt for energi. Klem <3

    4. Godt med helg!🤗🤩
      Håper du begynner å komme litt på plass med alt.👍🏻
      Det tar tid å omstille seg og begynne på noe nytt.
      Håper du får en avslappende og fin helg.🤗

    5. “Jeg er bare til stede i kvelden, i meg sjøl og det føles godt.” Så bra. Det er godt å være sånn til stede. Ja, det har vært en fin dag her. Nå er det helg. Kos deg. Klemsiklem:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg