Fred og ro

 

 

 

 

I dag tidlig kom en oppfordring om hvor vi fant best fred og ro. 

 

 

 

 

 

Det var Utifriluft som oppfordra oss til å lage et innlegg om det ultimate stedet vi fant fred og ro. 

 

Egentlig er det mange steder jeg opplever at livet er godt og jeg finner sjelero.

Vil si naturen, uansett, har en sterk påvirkning.

 

Vil likevel fortelle om to steder som jeg har hatt mange fine opplevelser. Begge er i nærmiljøet, så det er lett å komme dit:

 

 

 

Det å komme opp på sætervollen en sommerdag, når sola er sid. Skulle overnatte…da kjenner jeg at freden kryper inn i kroppen.

 

Kikke gjennom vindua, vite at her, her er man utenfor alle moderne bekvemmeligheter. Ikke en gang mobilen tar inn signal.

 

 

Alt er så primitivt at det føles som luksus.

Våkne om morgenen, ta en dukkert i kulpen nedenfor.

 

 

Kjenne kaffeduften spre seg og glede seg til frokosten.

Kanskje høres lyden fra sauebjeller fra fjellsiden.

Ingenting haster, det er bare å være til.

Skrive i boka om enda et besøk, før en låser og drar tilbake til sivilisasjonen.

 

 

Ett enda nærmere område å oppleve roa, er å rusle ned til fjorden.

Det er både bratt og baklies med masse mosegrodde trær.

 

Når en kommer ned er det som en er alene i verden. Sjøen ligger der blåturkis en varm sommerdag.

 

Har overnatta hengende mellom trærne.

Oppleve alle lydene, spesielt.

Det snøfta, plaska og gol. Det susa i trærne og var som en var midt i en symfoni.

 

 

Etter boffen forsvant, har jeg ikke vært der så mye. Litt skummelt å bade alene, følte faktisk trygghet når han satt nesten på land og passa på.

  

 

 

 

Jeg  må finne veien ned etter hvert.

 

 

 

 

 

 

 

Dette var min presentasjon av steder som gir meg ro.

 

 

 

 

 

             ♥

 

 

 

 

10 kommentarer
    1. Helt nydelig.. finner ro bare av å være innom innlegget her jeg <3 Nå skal jeg legge meg ..så håper jeg finner roen og sovner fort 🙂 Pleier å slite litt med det…. Nattaklem <3

      1. Takk, så fint å høre, kjenner jeg ble glad <3. Håper du fikk en riktig god natt der du sovna fort. Ønsker deg en nydelig fredag. Klem <3

    2. dette er to vakre steder ,den setra er litt som vår ,en kan ikke bruke mobil og data for der er ingen signal der oppe ,men jeg lurer på den veien ned til vannet der du bor ,har du ikke mulighet til å få saget deg en vei ned så fremkommeligheten blir enklere ? så kan du sole deg og vasse bare som jeg gjør

    3. Veldig godt med områder fri for nettdekning. Du nyter nok sætra di du også :). Veien ned til sjøen har en slags sti, så går greit. Det verste er kanskje et jorde med så masse hull fordi det har vært bruk til beite. Men har gått der mest og uten å falle. Tror jeg har unngått det, er litt trist fordi hunden har vært med dit i alle år. Første sommeren uten. <3

    4. Det høres helt nydelig ut! Fredfult, rolig, behagelig og samtidig mulighet for påfyll! Flotte bilder også, som ga meg ro i sjela”. 🙂 🙂 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg