Fredagskveld

 

 

 

Himlande duuu…noe så godt. Fredag. Jeg sier det en gang til, f r e d a g!

 

 

Bildet er tatt av Gerd Altmann fra Pixabay

 

Helt alene sitter jeg her, momser, tar en øl, ser på tv uten å se.

Nyter dette.

Nyter kvelden.

 

 

Det har vært fart gjennom denne dagen også.

 

 

Da jeg våkna i dag huska jeg at jeg hadde glemt å si i fra til hjemmetjenesten at mor ville være borte klokka 10 i dag. Fikk ringt og de skulle være der før.

Mor trodde hun ikke hadde time før 12.

Men vi kom oss dit, jeg hadde time senere i dag.

 

Dere vet…hår.

 

Mens mor fikk klippet seg hadde jeg en liten avtale i jobbeøyemed.

Da jeg henta henne kjørte vi rett til sentrum.

Der ble det nye klær på henne, jeg hjalp til med å finne fram, kle på og av.

Etterpå var det mat, først handling av mat og etterpå gikk vi og spiste.

Lillesøster kom også.

 

 

Så var det min tur i frisørstolen.

Fikk kjørt mor hjem, båret opp handleposer og lovnad om å komme innom å vise meg fram etterpå.

Slik ble jeg seende ut.

 

Etter tida i frisørstolen, masse snakking med hyggelige folk var jeg helt kake.

Rart at en blir så sliten av slikt.

Orka nesten ikke gå ut av bilen da jeg sto utenfor mitt eget hus en god stund senere.

 

Kjente det i går også, på dugnaden…jeg er nokså oppbrukt.

Jeg måtte nesten presse meg til å gjøre det jeg gjorde.

 

 

 

Men nå er det helg.

I morgen skal jeg stå opp når jeg føler for det. Skal labbe rolig gjennom dagen fram mot kveld. Og ingen ting skal jeg kjøre bilen til, den skal stå i ro.

Kanskje bake brød, skifte på senga, ut med riva, kanskje finne noe maling…slikt.

 

Men nå, akkurat nå er det fredagskveld.

Himlande du, det er bare fantastisk godt.

 

 

 

 

 

 

18 kommentarer

Siste innlegg