Fritimer og flaksende tanker

 

 

Tanker og handlinger en formiddag. Noen timer fri før resten.

 

 

En naken og overskya morgen.

Det henger så vidt noen gule blad på bjørkene utenfor stuevinduene.

Det henger også gardiner på snorene, det er til det ene vinduet på stua.

Skal vaske det andre settet i dag.

Sammen med vinduene, vaske dem.

Ute og inne.

 

Jeg har noen timer før jobb. Fikk endelig skjermene kobla på i går, men sleit med program som ikke funka. Ble fryktelig sliten av dette.

Også over at forandringene som jeg ikke har fortalt om ennå, muligens blir større enn jeg så for meg.

Slike tanker om en har nok kapasitet, dukker opp.

Det blir så grunnleggende slitsomme tanker, at med verdenssituasjonen, rentestigninger, store omkostninger på bolig, gjør det noe med tryggheta, eller kanskje evnen til å greie og se mulighetene -.

 

For i det meste trenger en energi og når det er den som er det svake punktet, er det en utfordring.

I dag bestilte jeg meg legetime, for å diskutere dette med legen; helsen, energien og ytelse.

Ikke sikkert det er så mye som kommer ut av det. Og timen er mange uker fram i tid, bare på den tida kan mange av brikkene lagt seg til sjøl.

Så nå er det ingen vits å tenke mer på dette.

 

Nå må jeg gå på vindusvasken, fikse en kake som Strikkekjerring la fram oppskrift på.

Etter biblioteket i kveld skal jeg ta den med til mor. Spurte lillesøster om hun ville bli med. Dagen i dag var mor og fars bryllupsdag. Da jeg forslo dette for mor var ikke dette noe hun hadde i tankene, men ble glad for planen min.

I morgen har jeg fri og til uka tar jeg ut den ene uka med ferie.

Og jeg har ikke fått svar på flere ting jeg har spurt om…der var jeg tilbake på jobbetemaet…det skal få ligge nå -.

 

Tida framover er planlagt, ferieuka mi inneholder ett møte mandagskvelden, tur til tannlege og optikker. Heldigvis er det ikke jeg som verken skal til tannlege eller optikker, men skal kjøre.

 

 

Jeg jobber etter innfall, plutselig var jeg i gang med andre ting.

Utenfor vinduene holder dagen på å bli blå.

 

 

Vaskemaskina durer på vaskerommet, renta er skrudd opp mer, sier de på nyhetene.

Har satt sammen kaken og vurderer om jeg skal lage en tomatsaus slik at vi spiser pasta før kaka.

Nå har jeg spist en skive med humus på og drukket en kopp med Matcha-te.

 

Vurderer om jeg skal ta en dusj og reise inn til sentrum for noen timer på kontoret først før biblioteket snart.

Vært veldig greit og bli ferdig med et par ting før ferieuka mi.

 

 

Du må ha en flott torsdag.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

18 kommentarer
    1. Det er mye ting som skjer hos deg i mange områder. Fint å kunne holde selskap for moren din:)
      Familie er god å ha. livet er en kamp. vi får gjøre det beste ut av det:)

    2. Svarer på både gårsdagen og dagens 😉 Så hyggelig at du og Heidi fortsetter å treffes 😊 Skulle ha pusset vinduer i hele heimen selv, men verken været eller formen er på plass, så det får nok vente. Håper at dagen din ble god. Klems 🤗

      1. Veldig hyggelig å møte Heidi :). Nå blir det så mørkt framover, vinduene kan godt vente til våren – da kan det være godt å se ut. Tusen takk. Klem <3

    3. Fin utsikt med blå himmel og skog ☺️
      Det var mange planer på en dag, og fikk du til alt det, så er det jammen meg godt gjort 🙂
      Bare å bake den kaka er jo nok tenker jeg. Håper du har fått tid til å puste litt i dag 😄
      God fredag, og helg! 💕

      1. Godt når himmelen er blå. Ble nok ikke ferdig med alt på torsdagen, så måtte bruke fredagen også :). Kaka var veldig enkel å lage, anbefaler den. Takk, Heidi. Klem <3

    4. Jeg er spent på om dere likte kaka.🤗
      Håper den falt i smak.🎂☕️
      Det er nok lurt med et legebesøk og få sjekket litt ekstra når du ikke føler deg bra.🥰
      Godt å få gjort unna vindusvask og litt andre ting når man har mulighet.
      Ha en fin fredagskveld!🤩

      1. Kaka var nydelig, så den skal lages mer. Men vil gjerne finne sjokoladepuddingpakke som skal lages.
        Legebesøket har jeg lenge tenkt på, men regner med at noe må jeg sjøl finne ut av. Men nå er det ofte slik at en må lengre fram i tid for å vite.
        Godt med rene vindu :).
        Takk, ble en koselig fredagskveld. Klem <3

    5. Måtte ferieuken din bli mest rolig, og ikke for mange må- ting… håper du for gjøre noe lystbetont også, du kan jo begynne med å sove til kl 12🤔😀

      1. Takk, det håper jeg også…gjør de tinga som er gode og gir energi <3. Jeg kan godt stå opp tidlig for å være våken i lyset, men greie å legge meg tidligere. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg