Frodith sin utfordring dag 19

 

 

 

 

Er fredag gul? YEAH, sier Frodith. Hun har kanskje en gul kjole i dag…

 

 

 

Det Frodith som sprer ord utover hele januar måned. I dag oppfordrer hun til en farge.

 

GUL.

 

 

Jeg starter dagen med å drikke.

En gyllen drikke.

Leiter i arkivet og finner en tegning av antrekk.

Er det noe som er gulere enn sola…

Antrekk fra 80-tallet. Nå ble ingen av disse sydd opp.

Omtrentlig 30 år senere er vi i gyllent bryllup i Trondheim.

Mellomste er også gyllen den vakre sommerkvelden.

Nå har jeg ikke spurt henne om å få bruke dette bildet av henne, skal sende henne en melding etterpå nå.

Men før sommeren er det mye gult.

Påskeliljer strekker seg optimistisk inn i våren.

Så kommer de herligste, bustete blomster du kan tenke deg, løvetannen.

Som jeg har laget likør ut av.

Her er jeg igang, en liten jobb.

Etter løvetannen kommer smørblomsten, den lyser også gult i mot en.

Utpå sensommeren, sto disse i strandkanten i Åsenfjorden.

Og slik har jeg nok kunnet fortsette, for det finnes så mange gule bloster og annet kult…nei, gult.

 

Men Frodith hadde ikke kjole i dag, hun hadde genser.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

14 kommentarer

Siste innlegg