Frodith sin utfordring dag 22

 

 

 

 

En maske. En maske er så mangt. Assosiasjonene er mange… Kan være mangt.

 

 

 

Maske, sier Frodith og lar tolkningen være opp til oss.

 

 

For den som strikker vil fort tenke masker i strikking. Hvor kjedelig er det ikke når en maske ramler av pinnen og det blir oppdaga en stund etter.

Ennå verre når en bruker strikkemaskin. Da kan det rakne langt nedover.

 

Av og bruker en å legge maske når en skal male, maskere, for ikke sette farge der den ikke skal være.

 

 

Og så kan vi sette på oss en maske. 

En ansiktsmaske.

 

Eller så tar vi på oss en maske for at vi ikke skal bli kjent igjen.

Kanskje vil vi skjule den vi er. Gjemmer oss bak en maske, ingen skal få se hva vi tenker, føler eller mener -.

 

 

Da jeg var lita brukte vi å feire nyttår hos mormor og morfar min. Vi var en hel gjeng av søskenbarn. Besteforeldra mine hadde seks barn, alle seks bygde seg hus like ved foreldra.

Disse nyttårsaftenen var bare så artig.

Men en gang-, jeg kunne vært to-tre år, da jeg opplevde noe som satte en skrekk i meg. Under en pute i en lenestol lå en maske, en julenisse-maske. Det var en så skremmende opplevelse som satt i meg lenge etterpå.

 

 

 

 

 

 

 

 

12 kommentarer

Siste innlegg