Frodith sin utfordring dag 3

 

 

 

Tredje januar og ny utfordring. Tur står det på lista. Og tur skal bli.

 

 

 

Det er Frodith som utfordrer.

 

Jeg la meg tidlig i går og står opp seint i dag. Jeg er stiv og støl etter kveldens styrketrening. Muskler krøller seg i krampe og jeg skjønner at nå må jeg fram med magnesium.

 

Etter å nesten jobbet meg svimmel, skrur jeg av dataen og ser på sola som ha kommet til toppen på fjellet. Mens jeg tar på meg ull og det som må til, forsvinner den og ligger igjen som et minne.

Verden har blåna og jeg vet ikke om turen skal gå opp eller bort.

 Det blir opp.

Og ned.

Nesten nede ved hovedveien lyser to julehus.

Tidligere bodde to av fars søskenbarn i disse to husene.

Det første til venstre var skole da far var liten.

Nå bor tre-menning av meg i det nederste huset. En fir-menning med mine barn og en fem-menning av eventuelle barnebarn.

Og i det som var skole bor det også utvaska slekt.

 

Dette ble turen min, vandring på is og i slektskap.

 

 

 

 

 

 

 

12 kommentarer

Siste innlegg