Frokost til kvelds

 

 

 

 

Ikke det at jeg spiser frokost til kvelds, men jeg skriver om frokosten nå når det er kveld. Med en interessant oppramsing av alt som gikk ned etterpå…:):)

 

 

 

 

Utifriluft kom med en oppfordring i går, tror det var mer det enn utfordring.

Samme det…

 

Men jeg kaster meg nesten aldri ut i slike fellesaktiviteter, så tenkte at i dag skulle jeg.

 

Egentlig var dagen full av planer som ikke ble.

Nok om det.

 

Frokosten skulle jeg i hvert fall få inn.

Nå blir det litt mer en akkurat bare frokosten.

 

 

I alle fulle fall, frokosten min de aller feste dagene er slik:

 

 

 

Ja, så enkel er den.

 

Tror det er en blanding av mange ting som har gjort dette. Noe er snappet opp fra her og noe fra der. Sunt bra og slikt bortetter,  tanker plukka opp til egentlig en enkel…kan jeg si lapskaus?

Ett glass med lunka vann med en halv pressa lime i (kan kanskje ikke kalles lapskaus, mente nok et sammensurium av tanker).

 

Så sitter jeg der da, koser meg med en slurk og en slurk til.

Til glasset er tomt.

Da er jeg klar for dagen.

 

Unntak skjer så klart. I juler og andre dager der jeg ikke er bare meg.

 

I tolvtida kommer det som jeg kan tygge på.

I dag så det slik ut:

 

 

Grovt surdeigsbrød med peanøttsmør og sardin i tomat.

Skeia ut med en grov bolle, den også av surdeig og med vellagra ost på. Kaffe og kefir til.

Og da var jeg godt mett.

 

Skal jeg fortsette matpraten ble det pizza på pub til middag, sammen med minstesøster og mor.

Skeia også ut med en kuleis med jordbær.

Er det søndag så er det søndag.

 

Nå går det i te her.

Så her dala det ned hele kostholdsoversikta for dagen.

Om du ville eller ikke… 😀

Før natt og seng.

 

Må fryktelig tidlig opp i morgen, for alt jeg ikke fikk gjort i dag.

Møtedag.

Mitt ansvar, så mye igjen å klarere.

 

Vi snakkes.

 

Nå må dagen brettes fint sammen og pakkes ned.

 

 

 

God natt!

 

 

 

 

 

12 kommentarer
    1. det blir vel en vane ,men jeg er sulten om morgenen så et glass vann med lime i hadde holdt hardt ,men lunchen din så deilig ut ,tipper det måltidet smaker ekstra godt etter en halv dag med det jeg mener er litt fasting :=)

      1. Ja, det blir en vane. Og så har jeg aldri vært av de som var så veldig sulten til frokost, men veldig godt med lunsj ja :). Prøver å komme meg inn i periodisk fasting, men foreløpig spiser jeg for sent om kvelden til å kalle det det. <3

    2. Mmm, fikk lyst på mat selv om det ikke er lenge siden jeg spiste nattmiddag… men fra i morgen er det 5 uker ferie! Da blir det ikke nattmiddager på en stund…:)

    3. Ja jeg tar gjerne et glass vann med sitron… det renser kroppen… men jeg MÅ ha kaffe og havregryn til frukost, og har jeg gjester, da blir det som regel kokt egg, rundstykker/skiver og annet pålegg og slikt 🙂

      Men dagen din i matveien ellers hørtes veldig god ut den!

      Lag deg en fin dag!

      1. Er som deg, når jeg har gjester. Det er velig godt med en ordentlig frokost. Blir en vane dette glasset med surt om morgenen. Takk, håper du har hatt en fin dag. <3

    4. Tusen takk for at du tok utfordringa! Ikke den største frokosten på deg, men…… man skal spise/drikke det man føler er riktig tenker nå jeg! Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg