Fru Sporadisk innom

 

 

 

 

Det banka på vinduet. Jeg så ut, der satt en kjøttmeis. Og jeg kjente den dårlige samvittigheten fikk meg til å reagere.

 

 

 

Jeg fikk henta fuglematen og fikk den ut. Hørte samtidig fuglesang fra trærne rundt og spekulerte på om de egentlig sang i bortimot ti minus. Eller var de så glade…

Slik kan en aktivisere tankene sine.

 

 

 

Jeg er midt i denne uka med ferie. Den har ikke vært effektiv, slik jeg så den for meg.

Trodde det ville bli et hvitt lag over tilværelsen, av mel.

Jeg fikk bakt noen brødsorter, tre typer for å være nøyaktig. Da sa kjøkkenmaskina takk for seg, med en røyksky.

Det vil si, den fortsatte å gå mens det røyk og røyk gjorde det lenge etter jeg har slått den av.

Får låne mor sine, en gammel Kenwood fra tidlig 70-tall og en eltemaskin. Jeg kjøpte min Kenwood i rundt århunderskiftet…sier kanskje litt om kvalitet, eller kanskje sier det bare noe om meg. For i i går greidde jeg å ødelegge vannkokeren, jeg skrudde den på uten å ha vann i den.

Ganske kjedelig, så vant med å ha den og bruke den.

Sannsynlig ingen vits å reparere noe av dette og det er irriterende.

 

Nå har det vært en jevn, kald temperatur, men i dag skal den stige og det er meldt snø.

Jeg skal om litt ta med både mine og mors føtter, ja, resten av oss også, til time hos fotterapeut.

Mor bor fortsatt i bratta, i verste fall kommer jeg meg ikke opp. Har kommet meg opp to ganger nå, fordi det var kaldt og sandstrødd.

Så dette er dagens spenning.

Men har snakka med en nabo, så har en backup plan, men likevel…

I morgen skulle mor til tannlegen, det er også meldt snø hele dagen…så den timen ble utsatt.

Det er nok tvilsomt det blir brøyta opp veien til meg også i morgen.

Så slik er det her.

 

På en måte blir jeg utslått når det blir så kavete.

I går skulle jeg på besøk og gledde meg til å se Heidis verden, men måtte bare utsette turen. Er liksom tappa av energi, tror kulde og strev er en dårlig kombinasjon.

Så da blir jeg fru Sporadisk her inne.  

Jeg fikk tømt noen hyller og vaska både oppå de og kjøleskapet og fyseskapet. Kan bare si det var på høy tid.

 

Ser tid og vei må til å tas inn i handling.  

 

Da ønsker jeg meg sjøl lykke til med kjøring, bil og komme fram.

Ønsker deg også en god vei gjennom dagen.

 

 

 

 

 

 

 

20 kommentarer
    1. Håper du kommer deg opp og at ting går på skinner, men ikke glatte skinner. Æsj, så kjedelig med kjøkkenutstyr som går til dundas! Synd det ikke ble kaffe med Heidi, men du har sikkert tilgodelapp 😉 Jeg har også et par må-ting i dag, og er spent på hvordan dette kroppsmaskineriet takler det!

      1. Funksjonen til kroppsmaskinen er veldig viktig for hvordan en dag blir, håper det gikk bra med deg <3. Kjedelig med kjøkkenmaskiner som bestemmer seg for å ryke med røyk, men fikk heldigvis låne. Kaffe håper jeg får tatt senere, det tenker jeg vi får – heldigvis. I dag holder jeg meg inne, det er ganske greit må jeg si :). <3

        1. Det gikk overraskende bra med meg, takk 🙂 Så bra du fikk låne kjøkkenmaskiner! Og kaffe ordner seg nok plutselig. 🙂

    2. Lykke til i dag, og jeg håper alt går fint. Tungt når det er bakker å komme opp på denne årstiden, og vi får håpe det ikke blir så ille med snø, og regn som spådd. Vi skal nok ta igjen det besøkte, som sagt, vi/jeg er her, og det er ikke så langt unna, så når du får gjort unna en del, så plutselig får du litt energi igjen.
      Ikke rart du ikke orker etter alt som skjer for deg hele tiden. Så at kjøkkenmaskina di gikk i stykker, men dessverre har jeg ikke en slik, så det var fint mora di har det.
      Vannkoker’n bruker vi sjøl dessverre
      Fint at du tar med hele dere, og ikke bare føttene da 😉 😀

      1. Gleder meg til vi får møttes og været er litt mer framkommelig <3.
        Takk for at du tenker på meg, men det ordner seg. Nå har jeg mors litt mindre Kenwood og en eltemaskin, og den siste funka supert – håper bare deigen hever fint inni den også. Vannkoker er faktisk ikke nødvendig, går nesten like fort å koke opp på ovnen.
        He, he, når er føtene blitt en drøm. Klem <3

      1. Med nabohjelp kom mor seg båden ned og opp, vi holdt oss også både på hjula og føttene. Egentlig skulle alt ha vart evig :). Klem <3

    3. Håper at alt gikk bra og at du kom deg opp bakken.❄️
      Den snøen er nå både vond og god, men mest til plage når man skal ut å kjøre.
      Her brøyter vi selv, så når det kommer mye snø, går jo mesteparten av dagen bort i brøyting og måking.😨
      Nå ventes det polart lavtrykk, så det er ikke godt å si hvor mye snø det blir.🙈

      1. Kom meg ikke helt opp, men det gikk bra.
        Snø er fin å se på, bruke ski og kjelke på, men ikke for bil :). Kan ikke snøen bare legge seg og være ferdig, så kan en makke vekk den ene gangen, men er vel hos deg som her; snø, regn, snø, regn…

    4. Høres ikke bra ut med bratte bakker og glatte veier. Holde deg hjemme så mye som du kan… mye snø her også, og i kveld hadde det skjedd noe på veien så jeg måtte kjøre en lang omvei… er virkelig glad jeg bare skal jobbe 50% en stund fremover…

      1. Bakker og snø er en dårlig kombo. I dag er jeg hjemme HELE dagen <3.
        Håper det ikke har skjedd noe alvorlig.
        Du har begynt å jobbe igjen altså – godt det bare er halve tida.

    5. Koselig med sporadisk også 🙂
      Det snør og snør og snør nå… og når man bor slik til… trasig…Det er virkelig tungt å måke selv – og glatte veier – huff!
      Og så ryker det ene etter det andre… godt du har en gammel kenwood!

      Ta vare på deg selv <3 klem

      1. Den tida her kan være utfordrende både på den ene og den andre måten. Men så ordner det seg også :). Takk, du må også ta vare på deg. Klem <3

    6. Tenker på deg og håper det blir bedre etter hvert. Mye snø og strev er ikke av det gode bestandig. Prøv å slappe av litt innimellom da. Ha en fin dag. Klemsiklem 🙂

      1. Takk for gode ord, det går vel egentlig bra – men hodet tenker det ikke gjør, inn i mellom :). Riktig fine dager til deg. Klem <3

    7. Har vært litt sporadisk jeg også denne uken, men det har skjedd så mye i tillegg til at jeg hadde min siste arbeidsdag og ble pensjonist på torsdag. Småfuglene vet hvem som gir dem mat, og de vet hvordan de skal fange vår oppmerksomhet. Vi har fått en lass med snø det siste døgnet, så det er ikke gøy å måtte ut med bilen nå. Ønsker deg en fortsatt fin lørdagskveld, klems 🤗

      1. Ja, det er godt (nesten) vi er flere sporadiske her :). Klar over du er i gang med å pakke ned, kan tenke meg det er rart. Kjenner også på det, om jeg ikke slutter i arbeidslivet – så skal jeg bort fra der jeg har jobba i 15 år.
        Fuglene er så fine <3.
        Vinter og bil er ikke alltid gode kombinasjoner, her skal jeg ut på glatta snart. Og dagene går så forte, takk til deg og en fiiin tirsdag. Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg