Gamle ønsker

 

 

 

Når dagen har vært en varm glede fra morgen til kveld, der dagen bare får gå. Gå uten å skulle en ting.

 

 

 

 

I kveld har jeg sittet ute, rusla i graset, bare sett ut i lufta på farger og nyanser.

 

Jeg vil nesten påstå at jeg har latt dagen gå uten å løfte en finger.

Men litt har jeg nok bevega fingrene, jeg har vanna planter, vaska klær som fikk tørke ute før jeg tok de inn. Vaska kopper har jeg også.

Til og med spist.

 

Faktisk har jeg fått flere telefoner, til og med fra folk jeg ikke har snakka med på lang tid.

 

Jeg tenkte å sole meg, men sola gadd ikke vente på meg. For det skya over før jeg kom meg ut.

 

Det mest spennende jeg har gjort i dag er at jeg kom på noe.

Noe jeg hadde veldig lyst til for mange, mange år siden.

 

Plutselig kom jeg på at jeg kunne se om jeg fant noe om det på nettet.

Og der fant jeg mange instruksjonsvideoer for nybegynnere.

Så jeg så på mange.

Kvelden ble natt.

 

Og jeg kjenner fortsatt på lysten.

Det jeg har lyst til er å lære meg er Tai Chi…eller hadde lyst til.

foto: Sergei Tokmakov www.thecorporateattorneys.com fra Pixabay

 

 

Men føler fortsatt på at det er interessant.

 

 

Kanskje det er det som må til.

For å få opp livsenergien…altså energien.

For når det er så fryktelig greit å ikke gjøre noen, da må jeg gjøre noe for at det ikke er fullt så greit.

Av alle ting jeg hadde planer om å gjøre i disse ferieukene mine er det å slappe av og gjøre ingenting, jeg har greidd best.

 

Har du kunnskap om Tai Chi?

 

 

 

 

20 kommentarer
    1. Jeg også synes det ser så stilig ut med Tai Chi. Har ikke prøvd…
      Jeg er ganske lik deg med at jeg ønsker vel mest i ferien min å bruke litt tid på å gjøre ingenting…:) Har greid det bra i dag, aner ikke hvor dagen har blitt av…

      1. Dager går fort om det er ferie også, det dumme med den saken :). Har spekulert på om en kjeder seg NOK, vil da tiden gå sener… Tror ikke det. Prøvde en instruksjonsvideo i dag med Tai Chi, planer om å forsøke igjen i morgen.

    2. Noen ganger er det greit å ikke gjøre noe ,men litt er hyggelig å oppleve da ,har ikke kjennskap til tai chi nei ,tror ikke det er for meg :=) ha en fin ny dag ,jeg vurderer litt hagearbeid i dag

      1. Tror jeg liker godt å gjøre lite :), eller…jeg liker resultatet av når jeg gjør litt mer, he, he. Når det gjelder å bevege seg, må en føle for den aktiviteten en gjør, om det er å gå, jogge, treningsenter eller hva nå enn. Noe liker noen og noe liker andre :).

    3. Det høres ut som du har seget inn i et perfekt feriemodus. Det gjelder å ikke bekymre seg over det man ikke gjør. Sånn derre Tai greier,, nei du, tar ikke sjansen på at skrotten går i vranglås i en særdeles ukomfortabel stilling. 🤗

      1. Er nok i den modusen ja, akkurat nå orker jeg ikke tanken på at allerede i neste uke skal jeg være på jobb. Var litt voldsom i bildebruk egentlig, Tai Chi er ikke så voldsomt, ikke mer krevende enn det en har bevegelse for :). Forsøkte i dag…ble faktisk sliten av nesten ingenting. Må prøve igjen :D.

      1. Det er så godt vi kan nyte disse dagene og vi har vært så heldig med været, sjøl om mer skyet i dag. Ble det praktisert Tai Chi på Filippinene? Mener det er kinesisk, men har ikke så god rede på historia.

    4. Artig at du tar opp interessen, virke godt for kroppen å gjør! Høres ut som en nydelig dag på dæ, der du har både fått unna ting og kosa dæ i akkurat det tempoet det mått gå i.

      1. Tru d e innmari godt for kroppen. Tempoet e slow the luxe. Men fikk gjort et forsøk i dag og funnje fram ei bok om Tai Chi. 🙂 <3

    5. Å gjøre ingenting er greit av og til – for man trenger det…. ingenting… av og til 🙂

      Jeg har prøvd en sorts Tai Chi gjennom BODY BALANCE og det er interessant – men foretrekker YOGA 🙂

      Håper du prøver!

      klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg