Grafikk og en grønn prikk

 

 

 

 

Er det vår å skue. Eller er vintern fortsatt hel som isen som dekker innerst i fjorden.

 

 

 

En hel helg er straks over. En helg som bare fikk bli min.

Noe så godt.

 

I går kom jeg ikke helt i gjennom det jeg ønsket å rekke, men en ting ble.

En liten tur ut.

 

Jeg greip etter fotoapparatet.

Lenge siden det har blitt med på tur.

Var heldigvis såpass åndsnærværende at jeg sjekka det.

 

Det var bare å legge det igjen.

Batteriet var flatt.

 

 

I dag tok jeg samme turen.

Dagen har vært et sammensurium når det gjalt været.

Naturen var mest grafisk, men vannpytter lå åpne. 

 

Gikk opp bratta, ikke langt, bare litt glatt og bratt i starten. 

foto:ingvild

Bak meg ligger huset mitt.

Oppå haugen er utsikten slik den bruker å være. Fjorden ligger nedenfor. 

foto:ingvild

 

Ser iskanten, innerst ligger isen. 

Her syns det bedre. Isen som har lagt seg. 

foto:ingvild

Ett motiv som jeg ofte har fotografert.

foto:ingvild

Her er samme motivet tilnærma tatt fra samme punkt en sommerdag. 

 

Og så er det stien gjennom skogområdet ovenfor huset. Her vil det være blått av skogfiol om noen måneder. 

foto:ingvild

 

Jeg ser opp på ledningene, her vil fiberen gå. Skulle egentlig vært montert. Kommer den snart skal tro? 

foto:ingvild

 

Og så tar jeg svingen og er straks hjemme igjen. 

foto:ingvild

Eller, jeg er hjemme hele tida.

Det er min haug, en fin haug å gå opp på.

Har jeg tatt denne turen daglig har det ikke hatt noe å si…

Men den er prakkete om det blir for mye snø.

Den lille turen var uansett godt å ta i dag også.

 

 

Da må jeg ordne meg på ny uke.

Tror jeg skal koke meg en kopp kakao før jeg legger meg.

 

 

Har du hatt en fin helg?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

14 kommentarer
      1. I vinter har det gått greit fordi jeg har brøyter, men heldig du som bor så nærme sjøen.
        Takk, riktig fin torsdag til deg. Klem <3

    1. Veldig mange fin vinterbilder, men det var nå sommerbildet som stjal all min oppmerksomhet 😉 Det er det jeg lenger etter nå kjenner jeg, sol og varme og vår. Jeg hadde ellers en fin helg med strikketøy, MGP og hjemmelaget pizza hos Bestisen på lørdag. I går satt jeg å strikket for harde livet, for å bli ferdig med sjalet mitt og ble det 😊 Ønsker deg en fortsatt fin mandag, klem 🤗

      1. He, he, jaa, ikke sant…sommer… Sukk!
        Den kommer igjen.
        Helga hørtes nydelig ut og fint å bli ferdig med strikkeprosjekt.
        Takk, her er dagene litt strevsomme pga. arbeidssituasjonen…men alt blir.
        Riktig nydelig torsdag til deg. Klem <3

    2. Så fint at du har hatt en flott helg og har fått ladet batteriene litt.🤩
      Fine bilder fra turen din. Det er fint der du bor.🤗
      Jeg gleder meg også til våren kommer og det begynner å bli grønt.🥰

      1. Takk, det ble fint etter jeg flytta hit (har ikke noe med meg å gjøre :D), men øynene så det vakre i det barske.
        Blir enormt godt med vår igjen og dere har hatt et helt umulig vær i de siste dagene. Håper det bedrer seg snart <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg