Gratulerer Nunnia mi

 

 

 

Jeg skjønner jeg begynner å bli gammel når jeg ser på barna. For de begynner å vokse til.

 

 

 

 

 

I dag er det yngste som runder et år til. Ennå er hun nærmere 25, men neste år er det hakket nærmere et nytt ti-år.

Mi yngste, som alltid har vært så ung.

Den yngste.

Apekattjenta mi.

Hun hang lenge rundt halsen min, men også da hadde hun egne meninger. Som den gangen hun satt i fanget mitt, barne-tv var nettopp ferdig.Og inn på skjermen ålte Madonna seg.

Fra fanget mitt med smukke i munnen kommer det litt foraktelig;

 

Kanj itj bæ,bæ lille lam æn gong…

 

I dag er det ikke min hals hun henger i rundt.

Før jul fylte hun og kjæresten en flyttebil og kjørte til Oslo.

Hun beveger seg i min ungdom.

Nå bodde jeg riktignok vest, mens hun bor øst. Her om dagen besøkte de Blitz-huset, der var jeg aldri. Men hadde en liten punker i mitt indre, mens ytre var mer prega av mote og fashion.

Den tradisjonelle punker eksisterer vel ikke en gang nå i dag?

 

 

Storesøster og venninne kom nedover fra Trondheim og det var feiring i helga.

Snakka med henne som var på besøk i går, da hun prøvde å gå seg vill. Mens vi snakka og hun labba i vei fant hun både kolonihagen tanten hadde hus i en gang og Botaniske hage.

 

De har blitt store disse barna.

Og yngste er voksen. 

Håper det blir en nydelig dag i dag. Jeg ska feire deg med en lang tur i skog og frisk luft. 

 

 

Gleder meg til å besøke deg, kanskje i vår, kanskje i sommer.

Det blir når jeg har kontroll på mine puslebiter og tiden passer deg.

 

 

Gratulerer, mi flotte veslejente.

 

 

 

 

 

 

 

10 kommentarer
    1. Rart det der med unger som vokser til.
      Mi eldste har flyttet til Oslo. Hun bor på Oslo Vest, jeg bodde for det meste øst i byen i min studietid. Jeg vanka ikke på Blitz, men jeg var innom. Kan overhode ikke tenke meg at Datteren vil dumpe innom der.

      1. Det er interessant, for det er ikke alltid tid blir like oss. Men veldig artig å følge med og så må en bare akseptere at en sjøl blir eldre 🙂

    2. Gratulerer så masse til den herlige jenta, som nå begynner å bli voksen. Men hun er enda veldig ung da. Morsomt å følge våre videre. Min eldste har fødselsdag i dag, og han er myyyye eldre enn din unge. Jeg har i hvert fall begynt å bli gammel føler jeg. når jeg tenker på det. Sånn er livet. Klemsiklem:)

      1. Mange takk <3
        Ja, hun er ung og det føles så kort siden en sjøl var der. Jeg starta sent å bli mor, fordi det var så fint å leve ungdomslivet og det var så mye jeg skulle da også.
        Du har så rett, det er akkurat slik livet er. Klem <3

    3. Tusen takk gode mor mi for innlegget<3 e så glad i dæ❤️ Glede mæ te du kjem på besøk!
      Takk for gratulasjonan allihop!

      Nussnuss<3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg