Gullregn og kunst

 

 

I dag har det regna gull over dagen. Øynene har sugd inntrykk, bada i det vakre. En skikkelig innsprøytning.

 

 

 

 

 

For slikt trenger vi.

I dag skulle vi besøke Galleriet ved havet, som ligger akkurat der, ved havet.  

Det var første gang jeg besøkte stedet, men det blir overhodet ikke siste gang. Det var et fantastisk sted.

Da vi kjørte dit passerte vi også kongeskipet som lå ankret opp utenfor, nevner det bare som en kuriositet.

 

Vi gikk inn porten og der åpna en verden av gull seg…

 

 

Det var gullregn over alt. Gullregn som en noe av det fineste jeg vet. 

 

 

Det var utstilling av to kunstnere, Ane Vik Eines med tekstil og Irina Moen  med dukker.

 

Ane er opptatt av å bruke strikk i nye uttrykk og er inspirert av havet. 

 

 

Irinas dukker hadde mange uttrykk og en ble ikke lei av å se på alle utgavene. 

 

 

Etter utstillinga kjøpte vi oss kaffe. Her har vi to utgaver av gudenes verge på benken. Mormor og barnebarnet som deler samme navn.

 

 

Vi måtte også framom orangeriet. Og både mamma’n og datteren kjøpte seg hver sin plante. 

 

 

Vi ble vist forskjellige vekster. Her er en koreansk gran, konglene står oppover.

 

 

Etter en og en halv time gikk turen hjemover, metta av inntrykk og sulten i magen.

 

Vil anbefale Galleriet ved havet på det sterkeste.

 

 

Vi hadde invitert mor på middag, gammeldags laks.

Det vil si laks med nypoteter, agurksalat og rømme til.

Det ble bare gulrøtter som grønnsaker, hadde glemt å kjøpe brokkoli.

Til dessert ble det bær og frukt. 

 

 

Maten gjorde godt i de allerede omtalte sultne magene. 

            

 

En veldig fin måte å bruke en søndag.

 

Nå sitter bare datter og jeg og lar tiden gå inn i natten.

I morgen er en ny dag.

Visst nok med regn, men hva har det å si…

Vi har da ferie.

Og dette var ikke ironi.

 

 

Det er bare godt med fri, sjøl om det regner.

 

 

 

 

 

 

8 kommentarer
    1. For et herlig sted og tusen takk for st jeg fikk være med på bilder. Ble sulten da jeg leste hva de spiste🥰
      Ha en fin dag:)

    2. for et vakkert sted ,ja der hadde jeg gjerne stoppet og bare tatt til meg alt det vakre :=) middagen både såg og hørtes like deilige ut ,med gulrøtter og agurk til trengtes det ikke noe mere :=) tror jammen jeg skal finne laks i frysa til middag i dag jeg også

      1. En gang dere reiser opp til Melhus, kan dere ta kystveien – da kommer dere nesten forbi. Åpent på søndager. Stedet er absolutt verdt å besøke.
        Var helt greit med bare gulrot. God middag og en fin mandag til deg :). <3

    3. Ja, er godt med fri selv om…, og jeg kan se at dere koser dere sammen. Artig kunstutstilling, spesielt dukkene…
      Hyggelig å gjøre noe annet enn vanlige hverdager, og sammen med de du vil være sammen med.
      jeg ser frem til noen rolige alenedager nå…:)

      1. Ja, det var veldig fint å være der. Og godt å være sammen. Men det er godt å ha alenetid også. Vi trenger det i tillegg. <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg