Handle og handlinger

 

 

 

Jeg sitter her med ikke alt for mye tid og hodet mitt blir i skvis. For hva skulle jeg skrive om…

 

 

 

 

 

Tanken var å skrive litt om dagen og litt om gårsdagen, mens jeg lytter til musikk.

Musikk er så viktig i livet mitt, så viktig at av og til må jeg ha det stille.

Jeg setter gjerne på radioen, men av og til greier jeg ikke å høre på det som forekommer meg som skvalder.

Og så har jeg fått en vane som egentlig har blitt en uvane.

For en bør ikke sitte med mobil eller annet skjermlys like før en legger seg.

Jeg drar med meg mobilen til soverommet og før jeg sovner ser jeg på TikTok videoer.

Der dukker det opp mye rart.

Treningsvideoer kan det hende jeg legger i en mappe. Sammen med andre ting også. Mat, for eksempel.

Musikk finner jeg her også.

Nettopp nå er en artist dukka opp, en artist som ser ut som en artist.

Låten som går igjen på TikTok er denne:

 

Artisten kaller seg Yungblud og jeg vet lite om han.

Så her og nå hører jeg gjennom det andre han har.

 

 

Mens jeg skriver ser jeg plutselig at det regner og må skynde meg ut for å ta inn klær på snora.

Vel tilbake til skrivinga kjenner jeg kribling på arma.

Der kryper det en flått, så får kasta den i do.

Nå er jeg av de som flåtten ikke er så glad i og det er jeg veldig glad for.

 

 

Foran meg ligger slikt jeg ikke liker, en tannlegetime.

Men vet den også blir historie.

Håper det ser greit ut.

Har skallet av en tann som har forandra positur, men håper den kan få stå lengre.

Skal handle etterpå.

Litt tomt for disse varene jeg vil ha i kjøleskapet.

 

Ellers har jeg en rolig helg foran meg og så er ferien over.

I går hadde jeg likevel et innsmett av jobb.

Kjørte utover til museet for å se over, utleie i helga.

Oppdaga da at det har gått for mye tid siden sist utleie og jeg fant ikke koden til sist gang det var utleid, av det jeg hadde dokumentert.

Samtidig kom det et Østtysk par som spurte om museet var åpent, noe det ikke var.

Men låste opp ett av husa bare for å oppdage at jeg ikke visste hva «sild» heter på engelsk.

Det heter «herring», så det må jeg huske fra nå.

Må bare ile til å tilføye at guiding har jeg andre til å ta seg av.

Uansett, jeg bør bli flinkere med det engelske språket.

Kjæresten til sønnen snakker foreløpig bare engelsk og spansk.

 

 

Mor mi var med for å se noe annet enn sin egne vegger, og stakkars, hun ble fryktelig lei av tiden dette tok. Vi fikk spist middag etterpå, da ble hun i bedre humør. 

Jeg fant en annen løsning på nøkkelproblemet.

Så må jeg leite videre etter koden, har også hatt en gedigen flytting etter sist dette var brukt.

 

 

Tiden nærmer seg til tannlegetimen, så skal jeg poste før må jeg slutte nå.

Fin, fin dag.

 

 

 

 

 

 

16 kommentarer
    1. Greit å få unna tannlegetimen, selv om det er noe man gjerne skulle ha unngått. Jeg har også fått denne uvanen at jeg sitter på Tik Tok om kvelden, og da kan fort gå både 1 og 2 timer før jeg klarer å legge fra meg mobilen. Ønsker deg en fin fredda, klem 🤗

      1. Ja, nå er timen historie 🙂
        TikTok er nok lagt opp slik, at vi skal holde oss der, så lett at det går tid.
        Takk, håper du har en fin lørdag. Klem <3

    2. Huff, tannlegetimer er et nødvendig onde. Jeg gikk og kjente på noe i forrige måned, en såkalt “obs”, men nå tror jeg det har gått over… God shoppings og god helg! 😊

    3. Huff a meg! Liker ikke tannlegen. Godt å få den unnagjort ja.

      Har faktisk blitt flinkere til å ikke bruke mobilen når jeg har lagt meg, og jeg mener jeg sovner fortere nå. Ser heller på mobilen før jeg legger meg.

      Ender også opp med å se på TikTok en times tid.

      Blir så irritert at jeg går ut. Makan til nettsted med mobbing og hetsing. Sitter jo voksne mennesker der som prøver selvmordforsøk mens de har såkalte “liver”. Her er det jo barn som er på den appen. Skremmende.

      Så sitter det voksne mennesker i alderen 25 – 70 år og krangler som småunger. Mye av det som foregår på TikTok burde blitt slettet.

      Ønsker deg en superfin fredag, og ei kjempefin og god helg ❤😊

      Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

      1. Det er vel noe med dette lyset som mobilen har som forstyrrer nattesøvnen. He, he, jeg sovner med den i hånda.
        Jeg unngår slike videoer jeg ikke like, da slipper en mer unna disse jeg ikke vil ha. Tror det er litt slik at det en får i feeden er det vi ser på, de vil ha oss inne på plattformen lengst mulig.
        Takk og riktig fin helg til deg.
        Klem <3

      1. Tannlegebesøket ble ferdig i går, så da er det ny kontroll om et halvt år pga. Sjøgrens.
        Ja, koden må jeg finne, må ha den for å få lage ny…så dette var skikkelig kjedelig.
        Riktig god lørdag 🙂

    4. Håper det gikk greit hos tannlegen. Skal snart dit igjen jeg også…årlig kontroll 🙂
      Jeg er også veldig glad i musikk, og slapper godt av med det.
      Håper du har hatt en fin kveld. God helg. Klem ❤️

      1. Det gikk greit. Greit med innkalling til kontroll, jeg er der to ganger i året.
        Musikk er viktig <3
        Ble en slått-ut-kveld, men det må en bare ta av og til 🙂
        Riktig god helg, Heidi.
        Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg