Hår og år

 

 

 

Tid og hår vokser og fyker avgårde. Det som var i går er egentlig både uker og måneder siden.

 

 

 

 

Moren min sier egentlig det hun ser og mener.

Det er en god stund siden hun begynte å spørre om jeg ikke snart skulle gå å klippe meg.

Egentlig tidlig i sommer falt de første spørsmåla.

De betyr at hun også ønsker å klippe seg.

 

I noen år nå, etter jeg begynte på å klippe meg hos frisør igjen, har jeg tatt med mor. Salongen ligger der mor bor.

Da jeg feira fødselsdagen min i slutten av august var håret verken ‘fugl’ eller ‘fisk’.

Og akkurat det er greit, det skal ikke være det-.

Men jeg er enig med mor, jeg trengte en klipp.

For noen dager siden hadde vi time.

Før jeg dro tok jeg bilde, for jeg tenkte det kunne være greit med slik før og etter bilde.

Til og med en liten hestehale får jeg til.

En del timer etter var jeg igjen hjemme og klippinga utført.

Dama som klipper er kjempehyggelig, vi voks opp på samme sted og vi er tremenninger.

Men om kvelden var jeg bare så sliten, noe som syns på bildet.

Jeg føler meg alltid litt for strigla når jeg kommer ut fra frisøren, så neste morgen, før dusj og med masse frisørstuff i håret så jeg slik ut.

Egentlig er jeg godt fornøyd med klippen, syns det ble en bra form på håret.

 

Før i verden gikk jeg aldri ut før jeg kikka på meg fra alle vinkler, studert hele ansiktet og resten med lupe, la på sminke og gikk misfornøyd ut i verden. 

Det har jeg slutta med for flere århundre siden, i dag møter jeg verden oftest usminka og er mye mer fornøyd.

Det å ha for mye sjølfokus er nødvendigvis ikke så heldig.

Men inn i mellom tenker jeg at kanskje skal jeg bli litt mer forfengelig.

Kanskje jeg blir det etter hvert, etter kurset jeg skal begynne på…

Neste uke begynner jeg, og gleder meg.

Kurset, altså.

Tanken er at jeg skal fortelle litt om det.

Kanskje…

Etter hvert.

 

Nå er denne dagen godt i gang, skal ned på kontoret.

Akkurat nå sitter jeg i stolen min i en fillete singlet og ser slik ut.

Og håret og klippen er jeg fortsatt fornøyd med. Krever lite.

Men jeg vet det ikke varer så lenge.

For hår og år går fort, vokser, fyker, ryker og fer avgårde. Forandrer form og farge.

 

Ha en nydelig dag.

Liker du å gå til frisør?

 

 

 

 

 

23 kommentarer
    1. Så mange herlige hverdagsbilder av deg, og det øverste var spesielt fint. Kanskje du hadde det ekstra fint inni deg der. 🙂 Det er liksom litt prakk å komme seg av gårde til frisøren, men etterpå er det godt. Nå sjonglerer jeg litt mellom å gå hos frisør i Trondheim og i Spania. I Spania koster det 1/3 av prisen av hjemme Trondheim, så jeg velger gjerne den muligheten. 🙂

      1. Tusen takk, ja det øverste bildet er fra da vi feira fødseldagen min og det var en veldig fin dag.
        En føler seg oftest mer vel etter å ha ordnet seg. Skjønner godt du velger å klippe deg i Spania. Denne gangen betalte mor min regning, hun prøver å gjøre gjenytelse fordi jeg er der for henne. <3

          1. Ja, jeg syns det kan være vanskelig å ta i mot, men skjønner det er godt for henne. Og akkurat denne gangen har jeg også måttet droppa det for andre utgifter tar det jeg har, så var veldig glad for det 🙂

    2. Jeg går sjelden hos en frisør. Men jeg gjør det på Filippinene:)
      Så fint frisyre du har nå, men jeg synes du var også fint med langt hår. Lykke til videre:)

    3. Synes du var kjempefin på absolutt alle bildene dine 😊 Du kledde frisyren på det nederste bildet likte jeg godt 😊

      Ja, det er deilig å få kommet seg til frisør. Når jeg kommer til det punktet at jeg helst skulle ha klippet meg i går da er det på tide å ringe frisøren 😊

      Ønsker deg en superfin fredag, og ei kjempefin og god helg ❤😊

      Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

      1. Takk, så gode tilbakemeldinga.
        He, he, ikke sant, man utsetter gjerne… slik er jeg også.
        Riktig god helg til deg også. Klem <3

    4. Litt morsomt at du sier at du ikke liker å være for striglet, og at du muligens skal begynne å bli litt mer forfengelig. For det tenker jeg også, men det skjer svært lite på den fronten. Du er flott klippet, så jeg forstår du er fornøyd.

    5. Jeg liker å gå til frisør, og har vært i dag selv 🙂 Lettvint min klipp også. Kort under og lang oppå. OG alt i hestehalen 😀 Fornøyd etter dagen jeg også 🙂 Du ble kjempefin. Lettvint sånn klipp ja, og blir fint og luftig også 🙂

    6. Du har en veldig kledelig frisyre – og lettvint 🙂 Det er godt å være hos frisøren og få litt orden på håret. Jeg skal i neste uke – og gleder meg! Striper i ettervekst og klippe tupper – og ingen ser at jeg har vært der en gang… hehehhe Men sånn er det med den saken. Velvære uansett – og JEG ser forskjellen om ikke annet 😀 God lørdag!

      1. Takk, ja, likte klippen.
        Du har et fint hår, så friskt og sprudlende, syns jeg. Og veldig godt at en sjøl føler forskjell, det er også det viktigste. Riktig god lørdag til deg også.

    7. Du ble fin på håret😀 Og jammen er du tøff som tør å ta selfier. Jeg hater det, men kanskje mest fordi jeg egentlig ikke vil vise meg fram slik jeg er…..Er jeg for forfengelig? Imponert over deg som har kommet lenger……og aksepterer.

      1. Takk for hyggelige ord. Jeg er ikke så glad i å fronte meg sjøl jeg heller, men på andre sida vil jeg gi meg lov til å få være den jeg er. Så derfor er jeg blitt litt mer fri. Og alle andre ser meg slik jeg er. Forfengellig har jeg vært til gangs, men mye av den bunnet i usikkerhet.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg