Hårete vårdag

 

 

 

Svinge innom en snareste tur. Sent er det og trøtt er jeg.

 

 

 

 

 

Nokså nettopp kommet hjem.

Det er mandag med sitt. Jeg satte meg motvillig bak data’n i morges. Nesten litt vanskelig å sette hodet i gang. Planlegginga gikk likevel forbausende lett.

Neste punkt var en tidsfrise, oppdaga til min glede at jeg nesten var innom tidsfristene jeg hadde satt opp. Så var det mandagsmøte på Teams. Etterpå kasta jeg meg…eller pressa meg inn i artikler på nettet for å lese om barndom. Faktisk fant jeg ganske mye og litt fikk jeg skrevet.

 

Ute skein sola forteranes.

Det var ute en skulle ha vært.

Tok meg en pause for å vanne noen krukker, se på jordbærplantene og henge opp tøy.

 

Ned i kjelleren igjen.

Etterhvert som arbeidsdagen var over hadde det også skya over.

Oppe ringte en telefon som jeg tok, kom på at dette egentlig ikke var jobb.

Etter restemiddag gikk endelig turen ut.

Jeg ville se etter vårtegn.

Disse var det kommet mange av.

Men hvitveis fant jeg ikke.

Men se dette da…

Nesten sjokkerende å se hvor langt trærne var kommet i sitt vårarbeid.

Det bars inn i skogen samtidig med en ny telefon. Den hadde for så vidt med jobb å gjøre, har et arrangement på torsdag.

 

Det var fjøre og vinterbleikheta sitter i naturen.

Jeg begynte å leite etter skjell, nok en handling som har med jobb å gjøre.

Til sommeren må jeg ha funnet masse skjell.

Min rompesittende aktivitet de siste dagene hadde gitt resultat, hjerte pulserte tungt og pausene var tette.

Likevel gjorde turen godt, fin temperatur, tenk at den hadde to siffer…

Og se bladene da, villt spør du meg.

Vi er så vidt en uke ut i april.

 

Men nå er det slutt på denne dagen.

Avslutta med besøk hos mor, jeg var for sliten og hadde lett for å bli irritert. Prøvde å si det, at jeg var for sliten. Men slikt er ikke så lett for henne å forstå.

Men til slutt låste jeg døra og satte meg i bilen.

Så lyset sluktes oppe på stua, hun gikk for å legge seg, tv’n virka heller ikke i kveld. Kjørte forbi bilen der et menneske hadde blitt sendt ut for å finne feil på bredbåndssystemet…

 

Må sjekke ut om tv’n er sebar og så må jeg sjekke opp om bestillinga på mat er i orden.

I morgen er det en ny dag med alt sitt.

 

Nå skriver jeg snart i søvne…

 

 

 

 

 

 

8 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg