Helt, helt vanlig

 

 

 

Så kom søndagskvelden denne gangen også. Og den nye uka ligger straks utbretta.

 

 

 

 

I kveld vil jeg skrive om ingenting-.

Slik jeg bruker.

Uten rammer, uten annet enn livet sjøl som passerer gjennom minutta, hvert sekund, som ender opp som timer, dager og år.

 

Livet.

 

Denne helga har vært helt uten noe som helst…

Knapt noe god mat.

 

I går var jeg i en zombie-tilstand.

Jeg snakka faktisk ikke med et eneste menneske.

Det var en greie da jeg var yngre, noen måtte jeg snakke med i løpet av en dag.

Nå er en slik dag nesten hellig, jeg trenger slike dager.

For det har vært full fart gjennom uka som var.

 

 

Da ene søsteren min ringte for å fortelle at hun og datteren og det nye barnebarnet kom utover.

Jeg sa som sant var at jeg ikke hadde tid til å møtes.

Sist hun var her, ringte hun om jeg ville komme å se den nye leiligheta de hadde kjøpt, hun og mannen.

Da var jeg i Trondheim.

Hun sa noe om det, at jeg var der når de var her.

 

Denne gangen var det enda mer hun hadde å vise fram.

Et nytt menneske.

Men så ble de litt lengre enn jeg forsto, så fredag etter jobb, etter og handla for mor, møtte jeg dem alle og var for å se leiligheta.

Det ble en koselig kveld, med søster, ene datteren hennes og barnebarna. Ja, den største på snart fire år måtte legge seg.

 

Derfor var det himmelsk å ikke skulle noen ting i går.

Bare sende noen meldinger.

 

I dag har jeg virka litt bedre.

Fikk kasta inn noe ved jeg har fått.

Vaska litt.

Nå skal jeg straks finne senga, den har rent sengetøy på.

Nytelse!

 

 

I morgen starter det med teams og å hilse på en ny sjef.

Så er det mor som skal til frisør… så da er den nye uka igang med sine gjøremål.

Tirsdag er det møte,  skal ha ferdig en presentasjon som jeg knapt har begynt på, så den bør jeg bli mest mulig ferdig med også.

Helst i morgen.

 

Men jeg tror denne uka blir roligere enn de to siste.

Og så må jeg bestemme meg for når jeg skal ha sommerferie for å legge inn det i morgen.

For snart er sommeren her.

 

Jepp og japp, der fikk jeg riktig kosa meg med up-dates.

Nå til siste post på programmet.

Byssan lalle.

 

 

Riktig god uke, mai-uke med alt som vokser og gror og lager det helt nydelig rundt oss.

Sjøl om det hittil er kaldt, så er snøen borte i lavlandet.

Her jeg bor.

 

God uke.

 

 

 

 

 

14 kommentarer
    1. Å snakke med ingen i løpet av en dag er nydelig!
      Som du skriver her, så var det forferdelig å skulle “snakke med ingen” i løpet av en hel dag… det var krise…

      Lag deg en god mandag 🙂

    2. Forstår deg SÅ godt, for jeg nyter også dager der jeg “slipper” å snakke med andre. Nå skal deg sies at jeg har behov for de dagene oftere og oftere – og det enda jeg ikke er særlig sosial i utgangspunktet..hmmm..
      I alle fall, håper du fikk ei god natts søvn, og at dagen din i dag blir super 🥰

      1. Kan kanskje være perioder, noen ganger trenger man mindre folk. Andre gange mer. Og har man en del utfordringer kan det hende man må la energien gå til det.
        Dagen ble bra og jeg sov så godt at jeg holdt på å forsove meg. Husker ikke sist jeg sovna etter klokka hadde ringt, våkner oftest før. 😀

    3. Vi trenger alle en dag innimellom uten å snakke med andre, men ikke for mange dager 😉 Jeg har jo mannen min, men det er også koselig som i dag når en nabo går forbi, og vi kan skravle litt hun og jeg 😀 Godt du fikk en rolig dag, det trengs for å lade batteriene <3 God mandag! 🙂

      1. Tror en må ha begge deler, noen ganger er det godt med den lille eller store praten. Og når en bor sammen med en partner kan man være stille sammen, og hvile. Husker sjøl fra da jeg ikke bodde alene, vi kunne godt være stille sammen. Tror jeg lada bra, dagen i dag har vært godt produktiv. God kveld til deg :).

    4. Veldig godt og nødvendig med en liten time-out i blant.🤗😊Håper du har hatt en fin start på den nye uka.🌸🌱

    5. For noen vakre filoler!!! Noen ganger er det godt det ikke skjer noe som helst ja. Jeg trenger sånne pusterom i stillhet innimellom. Lykke til med ny sjef og teams. Klemsiklem:)

      1. Ble så glad da jeg fant den plassen med fiolene. Må ha pusterom.
        Veldig hyggelig sjef, virker det som. Men egentlig ikke min, men på en måte. Har egentlig en annen sjef, litt krevende struktur siden 2016, som forhåpentligvis blir annerledes etter hvert. Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg