Henge i en tråd

 

 

 

 

Torsdagskveld med sol inn gjennom vinduet. Jeg trodde det skulle bli regn.

 

 

 

 

 

 

Litt utmatta sitter jeg her, nettopp kommet hjem (nå har det gått flere timer siden jeg starta skrivinga).

Ikke mange på biblioteket i kveld.

Lillesøster kom og spurte om hun kunne få kaffe, og så hadde hun med seg bamsemums. Hun ville høre om jeg ville bli med til Røst.

 

 

 

Hadde nettopp meldt med sønnen om tur nordover, og at det ikke gikk opp med når alle hadde ferie.

Hovedferien min har jeg i august, mor fyller 90 år siste juli så jeg kan ikke dra før det.

 

 

Jeg foreslo for en tid siden av hele gjengen skulle kjøre nordover og henge i trærne.

Altså ta med hengekøye.

 

 

Kjente jeg ble bare utmatta av alt snakk om ferie.

Kanskje best å være hjemme.

 

 

Det er så mye hele tida.

Han som har ansvaret med en forsikringssak jeg har (som jeg ikke har skrevet om), ringte om snekkeren hadde tatt kontakt. Det hadde dem ikke.

Fikk mail fra han som er kontaktperson for utbygging av fiber her jeg bor, om det var greit de grov på min grunn og at det hasta med at jeg svarte.

Fikk svart han.

Jeg venter på svar om befaring i skogen, om jeg har noe som kan hogges (for utbedring av skader jeg ikke har skrevet om).

En ringte om noe avkastning, ikke til meg nei, men for å få et kontonummer.

 

Jeg oppdaga at jeg skal til Kristiansund på mandag.

Og på onsdag.

Fikk sendt melding om at jeg ikke ble på kontoret for en avtale da.

 

Det er så fragmentert.

 

Tirsdag er det presentasjon, på møteinnkallinga var det oppnevnt alt for mange personer under “mitt” punkt, etter min kunnskap – men jeg får bare konsentrere meg om den presentasjonen på PowerPoint og få den ferdig.

 

 

Ferie, fritid, familie og jobb i en miks-.

 

 

Ikke tør jeg å dusje håret etter at jeg fikk en tallerken i hodet som en øks. Det er en vond forhøyning på mange centimeter i hodet.

Ikke orker jeg ta sprøyten for revmatismen, jeg er så lei alt jeg skal ta både utvendig og innvendig fordi at kroppen ikke spiller på lag.

 

Og akkurat nå legger jeg merke til at jeg sutrer.

Det var ikke det som var meningen.

 

Derfor trenger jeg nok bare en god natts søvn.

 

For jeg sovner og sover uten problem.

 

Og det er bra.

 

 

 

 

 

 

16 kommentarer
    1. Det er så godt å sovne uten problemer 🙂 Akkurat det gjør jeg også – sovner som en stein 😀
      Den kulen i hodet kjennes ikke god ut… jeg slo hodet i taket for litt siden – skarp kant… og kjenner fortsatt kulen…

      Røst…. vil dit 🙂 Du har mye å planlegge – ta tak i og bestemme 🙂 Ferien. Håper du får tatt den sprøyta for revmatisme. Og av og til blir alt overveldende…. slitsomt..

      Lag deg en god fredag <3 klem

      1. Så godt at man kan sove :). Men ekkelt å slå hodet, føler jeg ikke kan vaske det for jeg blødde en del og vet ikke hvor lang tid det går før det er grodd. Blæ. Du gikk kanskje med vondt hode og nakke, det har jeg forstått man kan få.
        Ja, det kan bli mye i perioder, men enig, artig å ha kommet seg til Røst. Ja, den sprøyta…
        Takk, jobb førs her, men været er nydelig. Ønsker deg en veldig god fredag, regner med det blir fine bilder, som vanlig, fra din hånd etter hvert :). Klem<3

    2. Du har lov til å sutre du også. Dette er dine utfordringer, og du har så mange. Noen ganger kan faktisk en ferie bli mer strevsom enn å være hjemme. Det blir en vurderingssak. Røst må være fint da!!!!! Få tatt den sprøyta di, for det vil ikke bli bedre av å lav være vel? Klem til deg 🙂

      1. He, he, tror jeg sutrer nok :). Tror jeg blir lei av for mange planer, men Røst har absolutt vært greit. Skal ta sprøyta, snart, men godt å pause så lenge kroppen ikke slår seg helt vrang. Ønsker deg en fin fredag. Klem <3

    3. De kulene man får i hode etter å skallet bort i noe kan ta lang tid, noe jeg vet av erfaring. Sutre, ja se det har du lov til om du føler for det, og kanskje man rent av har godt av det. En god natt søvn, kan gjøre underverker. Håper dagen i dag blir god, og så banker jo helgen på om ikke mange timene, klem ❤️

      1. Det er godt med den helga og været er fortreffelig :). Noen timer jobb først nå, er treig med å komme meg avgårde. Det gror nok til i hodet også, men usikker på hvor lang tid det tar. Har så lyst til å dusje håret :D, ikke vant med å gå mange dager uten å vaske hår. Men ser heldigvis greit nok ut. Noe skal det være :D.
        Riktig god fredag til deg <3.

    4. Det er enda godt du får sove når hodet er fullt av tanker og ting som må løses.🤗
      Jeg pleier å si til meg selv når lista er blitt altfor lang: En og en ting om gangen.
      Det er ikke alltid like lett, siden det gjerne oppstår ting underveis, men for hodet mitt hjelper det hvertfall litt.😅
      Håper fredagen din blir litt bedre.🥰

      1. Veldig glad for at søvnen er trofast :).
        Og ja, det er så sant, en kan bare den ene tingen. Ofte kan det vel kanskje være tankene som lager ekstra trøkk på det som skal utføres.
        Tusen takk, føler fredagen er mye bedre enn hva gårkvelden var. Men nå må jeg ut å ‘gjøre’ :).
        Takk for fin kommentar. <3

    5. Deilig at man kan få sove da 😊 Selv våkner jeg om natta p.g.a smerter i leddene, og da må jeg opp for å gå litt for å gå av meg smertene. Kjenner til dette med reumatisme ja ❤❤❤

      Ønsker deg en kjempefin fredag, og ei kjempefin og god helg ❤😊

      Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

    6. Har ingen problemer med å forstå at du trenger å sutre litt, og som deg, følte jeg ofte at å planlegge ferie bare ble stress jeg ikke trengte. Det går som regel bedre enn vi tenker, men du har for mye nå 😳❤️

      1. Vettu, jeg har ikke orka ferie på mange år, altså som i “reise bort”. Så må nok se mer nøye på dette. Vurderer å bestille legetime, det har jeg for så vidt tenkt lenge :D. <3

    7. Det er ikke sutring – det er bare en konstatering av at det er litt drøyt mye for deg akkurat nå! Håper du får hodet over vannet ganske snart! God klem <3

      1. Tenker jeg må stå i dette til årsskifte, så får jeg se om forandringer som sannsynlig kommer da fører til bedring. Ser du har en spennende helg på gang <3.

      1. Er nok litt for mange ting til energi nivået, så får jeg bare til å bygge opp det nivået… :D. Livet er en spennende reise. <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg