Himmelske himler i dur og moll

 

 

 

Atter helg og dagen har slått av lyset. Jeg måtte også slå av data’n noen dager.

 

 

 

Den siste og mest logiske grunnen med datastopp starta med en melding.

Fra klokka 9.00 til 14.00 ville strømmen være avskrudd, sto det.

Jeg gjorde fra meg det som trengte strøm og knapt et minutt over ni var strømmen utkobla.

 

Så gjorde jeg slik jeg skulle gjort en stund, satte meg i bilen og kjørte til Øra. Det ble både apotek, blomster og mat.

Da jeg hadde samla alt på apoteket; fluor, øyengele, sjampo, balsam og noen gaver, glemte nattkremen, gikk alarmen på senteret.

Ingen reagerte, men til slutt bevega noen av betjeninga seg bort til inngangen.

Det var heldigvis bare falsk alarm og jeg slapp å legge fra meg ‘fangsten’ min.

 

 

Om dagen føler jeg meg som en idiot på butikker, finner ikke det jeg skal, jeg ser det ikke…blir helt svett og uvel, beint ut nesten dårlig.

 

Det var i hvert fall fantastisk godt å kunne dure tilbake over fjella, snartur hjemom før ferden gikk videre. Der var det timene på biblioteket, før turen gikk ennå videre, hadde handla for mor.

Lillesøster og datter var der, så tok en fort og kort kaffe, før turen gikk tilbake og hjem. De kommer hit i morgen, og jeg ba de innover til mor på søndag, for jeg har tatt på meg fårikålkoking. Derfor blir helga sosial nok.

 

 

Sjøl om strømmen var kommet tilbake da jeg kom hjem, var ikke nettet det.

Ut med ledninger, støpsel og dubbeditter. Regna til 20 mange ganger.

I morges prøvde jeg igjen.

 

Hjemme igjen i ettermiddag var data’n like utilgjengelig. Atter ut med ledninger, regne til 20…og plutselig…

Jeg var igjen på nett.

 

 

Så sjøl om det er nesten det eneste jeg orker, bruke nettet, sett serie på nettet, samtidig som jeg gjør noen framstøt for et renere kjøleskap. Kjøpte meg gjennomsiktige bokser i går, for et oversiktligere kjøleskap. Har brukt plastkurver som var kjøpt inn på nittitallet, de begynner å gå fra hverandre.

 

 

Plutselig ser jeg at naturen utenfor har blitt helt himmelsk, der jeg sitter med data’n i fanget.

 

Sol, regn og regnbue.

 

Det viste seg at kameraet ikke hadde blitt avskrudd sist jeg brukte det, så der var batteriet flatt. Derfor måtte mobilen duge.

 

Illustrasjonene i innlegget er fra denne åpenbaringen.

 

Og ellers…jeg føler det bare er morgener i ett sett. Morgener etter drømmer fulle av folk.

Jeg må holde meg fast i timeplanen for å skjønne hvilke dag det er og hvilken vei jeg skal snu meg.

Har begynt å pakke ned sommerklærne, men ikke gitt slipp på sommerdyna.

 

 

I brystet har det flytta inn noen galopperende hester, eller lignende…

Googla “vond hofte og hjertebank”, uten å finne noen sammenheng mellom dette.

Fikk for høyt blodtrykk for omtrentlig ti år siden, da skjedde slikt en ikke ønsker, tror det var grunnen…for etter et års tid kunne jeg legge vekk tablettene jeg fikk.

Er kanskje samme årsaken nå også.

 

Men himmelske himler er godt å få med seg i denne ville farten gjennom livet.

 

 

Nå skal jeg straks gå inn døra til søvnen for enda en morgen.

 

Vil ønske deg som har orka å lese om ‘ingenting’, en riktig god helg.

 

 

 

 

 

 

 

 

10 kommentarer
    1. Veldig fin lesing her forstår du 🙂 God lesing om det som er “ingenting” – jeg kjenner meg igjen i det 🙂

      Lag deg god lørdag og helg – kos med fårikålgryte og familie 🙂

      1. Så godt å høre <3. Ja, skal prøve å kose meg det beste jeg kan…må straks til å virke, så får vente med lesing hos dere alle i kveld. Tusen takk. Nyt dagen din 🙂

    2. Det va helt vilt nydelige bilda!!!! Ser jo guddommelig ut, ikke så rart når det e naturen 🤩 godt du ha fått strømmen tebake, om enn litt seiner enn du skulla. Ønske dæ en god dag og helg <3 hils den lille flokken vår!

    3. Her var det da mye mer enn ingenting 😀
      Fint å lese, og flotte bilder!
      Ikke godt med hverken hoftevondt, eller hjertebank. Håper du finner ut av det.
      God lørdagskveld til deg 😉

      1. Takk for gode ord :). Den kvelden var bare helt nydelig, fint når det blir så vakkert ute. Hoften må jeg nok trene frisk, legen sa sist at hun gjerne vil ta en kardiolog undersøkelse på grunn av hoved-diagnosen jeg har hatt de siste år, men dette kan fort være noe psykisk, tror jeg. Nydelig søndag til deg, søndag med sol <3.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg