Høst

 

 

En helg i tjenestens tegn. Og med vakre høstfarger.

 

 

 

Det har vært dager som tok tak i det en føler en bør prioritere.

Livets høst i høsten.

 

 

Det kan føre til utfordringer.

 

På onsdagen kom far hjem fra sykehjemmet med stort behov for hjelp. Hjemmetjenesten hadde nok sett han ble lengre på sykehjemmet.

Men når han først hadde kommet hjem kunne en ikke bare sende han tilbake.

Han er ingen pakke.

 

Og det kunne føre til en knekk, for sjøl var han overlykkelig over å komme hjem.

 

Så jeg gikk inn som en hjelpende ånd.

For å hjelpe og avhjelpe.

 

I kveld var det godt å komme hjem til meg sjøl. For jeg kjente at jeg ble temmelig sliten ette hvert. Jeg har ikke sovet i barndomshjemmet mitt riktig hver natt, men ikke langt i fra.

 

I dag tok jeg en tur ut i mor og fars hage.

 

 

Den er forfalt, men flotte farger.

 

 

De likte så godt å jobbe med hagen i sin. Den gangen kroppene var på parti.

Nå er de begge innhentet av alder og begrensninger.

Far med arm i fatle som er snørt inn til kroppen og føtter som ikke er til bruk, som må ha hjelp til  alt det vi opplever som sjølsagt å gjøre sjøl.

Fratatt rettighetene til sjøl å bestemme.

Alt.

Han følte på frustrasjonen i dag.

 

Det var godt å komme hjem.

Til mitt eget.

Kjenner disse dagene har tatt på.

Nå skal jeg legge meg for å prøve å hvile ut til en ny uke.

 

 

 

6 kommentarer
    1. det er godt dine foreldre har deg da,men det er ikke slik det skal være i dagens samfunn ,det burde vært på omsorgsbolig dei gamle fikk bo så hjelpen var i samme hus,håper du greier å ta vare på deg selv også .Hagen var fin,det kan godt være litt sånn om høsten ,og fargene er nydelige ,allurat slik jeg liker det :=)

      1. Høsten er fin, fargene. Prøver å ta vare også på meg sjøl. Foreldra mine ønsker å være hjemme, og med tanke på deres livskvalitet prøver vi at dem kan være det.

    2. Kjempegodt for foreldrene dine at de har deg <3 <3 <3

      Min mor bor på omsorgsbolig med 8 beboere hvor de har pleiere som jobber 24/7, men dessverre så skal de legge ned der. Omsorgsboligen er ikke i tilknytting til syke- og omsorgssenter, og alt er så tungvint der. De har ikke egen lege som de har om helse- og omsorgssentre rundt om kring i Trondheim.

      Nå får min mor plass på sykehjem, og det er det sykehjemmet søsteren min og jeg ønsket oss!

      Kjempefine og nydelige høstbilder du har tatt 🙂

      Ønsker deg en kjempefin mandag, og ei kjempefin og god uke <3 🙂

      Purr, purr, og bloggklem fra Toril og kattene

      1. Uff, så dumt at det skal legges ned, tilbudet dere er fornøgd med. Bra dere får det sykehjemmet dere ønsker.
        Takk, ja uka ble grei…tror jeg, ha, ha. Det går så fort at jeg greier nesten ikke huske hvordan den var. Håper du har hatt en fin uke <3.

    3. Det er ikke enkelt både for dine foreldre og deg som pårørende. Livets realiter som er ikke lett å håndtere. Håper at dere får den hjelpen dere trenger.
      Fine høstfarger lyser også litt hverdagen. Klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg