Hummer og kanari

 

 

 

 

Det er en værdag. Det blåser og snør. Snør igjen! Men har vel ikke noe valg annet enn å akseptere.

 

 

 

 

 

For egentlig vil jeg bare ha vår.

Vår i mitt hår.

Og alt annet som rimer på vår; lår, sår, tår, kår…mens jeg spør, når?

 

 

Snart skal jeg ned, ned på kontoret.

Ned i etasjen under.

 

 

I går fikk jeg satt opp en oversikt i stort format om hva som skjer når.

Jeg ser det hver gang jeg går ut døra.

 

 

Når alt er pakka ned mister en oversikten, så noe må opp igjen.

 

 

Jeg ha oversikt.

 

Over helga får jeg besøk av de andre, hva skal presenteres og fokuseres…

Ikke her da, det er på anlegget de kommer.

Midten av neste måned har jeg sagt ja til et foredrag, jeg må lage meg en presentasjon.

Måneden etter det skal jeg også ha en presentasjon, en annen en.

I tillegg er det å skrive både referat, artikkel med intervju og få opp sommerens program.

Men akkurat nå, nå på slutten av februar, har jeg mer ro i livet mitt.

Skal fortelle litt mer om hvordan det føles å ha gått over til hjemmekontor, etter hvert. 

 

 

Etter en supereffektiv dag på tirsdag ramla jeg litt sammen i går. Men tror det var en grunn…det er vel alltid en grunn, men tror det var noe rusk i systemet; snufsete, vondt i hodet og tarmer i opprør.

Ellers fikk jeg innkalling til St. Olav, uten sammenheng forøvrig.

Trodde jeg ikke kom til å få flere innkallinger når jeg ikke går på sprøyter lengre, dette betyr bestilling av blodprøver på forhånd hos fastlegen. Så har bestilt time.

Fikk avbestilt abonnementet til tv, fordi fiberen jeg har lagt inn har tv-pakke. Eldstemann satte opp en pakke av kanaler jeg gjerne vil ha tilgang til. Nå har jeg sett en norsk versjon av «Gift ved Første blikk», et nokså vilt konsept.

 

 

I går trilla jeg søppeldunkene ned til veien, matavfall for siste gang. Jeg har gått over til et annet alternativ for å behandle matavfall. Jobber med at avfallet bare skal være kaffegrut, appelsinskall og slikt.

Jeg har ordnet meg et nokså oversiktlig system i kjøleskapet slik at det ikke blir liggende noe gjenglemt helt bak.

 

 

Det er alltid plass til forbedring.

Alltid.

Vaskerommet mitt burde vært ryddet, det er lite og der har det samlet seg hummer og kanari .

 

 

Og kanskje vil jeg nå etter hvert føle behov for å bli litt mer sosial, ha tid til å bli det, utenom besøka hos mor.

Nå når jeg ikke lengre har kontakt daglig med kollegaer.

 

 

Jeg skulle kanskje ha en boks, slik som jeg har i kjøleskapet, en bok for hver tanke og gjøremål.

Det har vært oversiktlig.

Jeg er kommet fram til at jeg har kapasitet til å organisere mer som i alt.

Og det tror jeg er bra om det stemmer dette med kapasiteten.

At det må til.

Men også variasjon over både spontanitet og organisert.

Slik som været, nå snør det samtidig som at sola også fant seg en luke i skylaget.

 

 

Ser du solskinnet i snøkavet?

 

 

 

 

 

 

 

18 kommentarer
    1. Det som er så fint med å få organisert ting og gjøremål, gjør at det blir mer avslappende i hodet også, og mulighet til å være impulsiv når det er tomt på kalenderen. 😉
      Så rart at du også har det samme som vi har kjent på den siste tiden…ugreie i mage/tarmer og litt forkjølelse.. 😳
      Vi har jo stort sett bare vært her hjemme også ☺️
      Virker som det er bedre å ha hjemmekontor og bare en jobb for deg, noe jeg håper det viser seg å bli på sikt også.
      God torsdag! Klem 🥰

      1. Det har du rett i. Organisering er godt å få til.
        Det var slik dere hadde det også, vi må vel gjennom slikt inn i mellom.
        Kan virke som hjemmekontor har mye positivt i seg, spent på fortsettelsen.
        Takk, og riktig fin kveld til deg. Klem <3

    2. System er fint 🙂 Ha oversikt rett og slett – det er alfa og omega rett og slett 🙂

      Håper du ikke har fått forkjølelse! lag deg gode dager <3 klems

    3. Jeg har akkurat satt meg ned nå, etter å ha ryddet i kjøleskapet. Dessverre var det noe som hadde overgått besøkelsestiden igjen. Vi fikk snø i går kveld og i natt, så da jeg sto opp hadde vi fått noen cm. Jeg er så klar for vår, så dette var ikke helt greit. Håper du får en fortsatt fin torsdag, klem 🤗

      1. Snøen ønsker vi langt bort nå :). Ellers går tida for fort og da er det så alt for snart at noe har passert tida i et kjøleskap. Kjedelig det der. <3

    4. Solskinnet fins i snøkavet, selv om det ikke nødvendigvis titter på deg når du ser etter det 🙂 Oversikt er viktig, av praktiske grunner, men også for å få ro innvendig 🙂

    5. Jeg får alltid dårlig samvittighet når jeg ser noen rydde i system… det er alltid noe å rydde i… håper at heg kan komme mer i orden til våren, da jobber jeg mindre. Jeg tenker av og til på om jeg skulle dø plutselig og ungene må rydde opp etter meg… usj for en tanke, jeg håper jeg får litt mer i system etterhvert

      1. Den tanken der…om en plutselig var borte, stakkars unger, har tekt den jeg også. For det er alltid mer som trengs å ryddes i. Men vi får håpe vi har masse av tid <3. Holder på å skal lage meg et system der jeg ser når jeg har gjort hva, spørsmålet er hvor detaljert en skal gå til verks.

    6. Såååå godt å ha så bra system! Kjøleskapet e jo en drøm! <3 æ tror det stemme veldig godt med den kapasiteten <3 og våren e like rundt hjørnet!

    7. Det ser ut til at du er kommet godt i gang med å lage systemer både på jobb og privat.🤗🤩👍🏻
      Det er deilig å få orden på ting.🥰👌🏻
      Nyt starten på helga!🤗

      1. Slike ting kan være smittsamt :D…liker egentlig system, men energien har vært så elendig. Så enig, veldig godt å få system. Takk <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg