Hund og hendelser

 

 

 

Må et hopp tilbake i tid. Riktignok ikke så langt hopp, men litt tilbake. Et par uker og så der.

 

 

For en tid siden skrev jeg om boffen som måtte til veterinær. Her er det innlegget. Om alt som var bedre enn det vi var redde for.

Men han fikk ny time for klipping av både pels, klør og trekking av en tann.

Mellomste ville komme hjem for å være med.

Vi leverte boffen, han ble bedøvd mens vi var der.

Så hadde vi noen timer til disposisjon. Vi tok å satte oss på en kaffe. Kafe Koselig.

 

 

 Der vi snakka om mye. Barna mine og jeg er glad i praten, funderingene, hva og hvorfor-. Mellomste studerer sosial antropologi dette året, et breddefag.

Her kan vi fråtse i temaer.

Så mye av samtalen ble naturlig nok om dette.

Plutselig blir vi ringt opp av veterinæren. Jeg stålsetter meg, redd for hva de har å fortelle.

“Kan vi få klippe hele hunden”, spør de.

De skulle egentlig bare ta hår på undersida.

 

Og for en hund vi kom for å hente, en fullstendig ribba hund. 

 

 

Vi kom oss hjem. Han kom seg litt, men han hadde det vondt og ubehagelig det første døgnet. Vi prøvde etter beste evne å gjøre det godt for han. Men ikke greit når en er hund, vi kan ikke forklare han hva som skjer.

 

 

Vi hadde en fredagskveld foran oss. Det betydde at vi tobeinte måtte lage oss noe godt. Mellomste er ei ekspeditt dame, det går unna.

 

 

Det ble salsa i flere varianter. Og til tross for at hun er veldig på vegetarbøgen, noe jeg også syns er helt greit, ble det kylling som var snurra i egg og mandelmel og quinoa. Det smakte nydelig.

 

 

Alle tre barna mine er opptatt av mat. Jentene er nok mest aktive i å prøve ut. De samles ofte med venner for å lage mat.

 

Det var ikke så lenge mellomste kunne være hjemme. Neste dag hadde hun fullt program. Det gikk ikke buss fra meg som passa inn, så jeg kjørte henne et stykke på vei der hun fikk tatt bussen.

 

 

Da jeg parkerer bilen hjemme får jeg et forskrekkelig syn.

Utenfor bilen står en skjelvende og meget ulykkelig hund i regnet.

Jeg hadde låst døren, men antakelig ikke fått den ordentlig i lås.

Boffen ble pakka inn i håndkle, hadde lyst til å ta han på fanget, riktig klemme han. Men han er litt for stor til det.

 

Utover uka kom han seg, etter vetrisærbesøket.

 

Da det ble ny helg kom mellomste hjem igjen, denne gangen var hennes hyggelige kjæreste også med. Besøket var like kort, men ordentlig koselig. De tok med seg boffen på flere turer i regnet. Lucas boff var overlykkelig.

Dyrene i huset er viktige familiemedlemmer, som tidligere nevnt.

Derfor tok mellomste tid til å dra hjem på disse korte turene.

 

Boffen har kommet seg og er nesten en ny hund. Mer valpete enn på mange år. Fortsatt skal han ha ett besøk til hos veterinæren, en tann til må ut. Det blir neste mandag. Så ny runde da. Men den tid den sorg, nå nyter vi tilværelsen, både tobeint og firbeint :).

 

 

10 kommentarer
    1. Jammen blir dyra annerledes når pelsen er borte! Jeg har opplevd å hente kattepuser som har vært skikkelig ribbet. Da har det ikke dreid seg om sjukdom, men at langhåret pus har vært på vift og fått masse floker og uhumskheter i pelsen. Full narkose og total snauklipping er da eneste løsning! Men…det viktigste er at boffen blir bra! Når du skriver om dattera di, ser jeg mange likhetstrekk med min datter: Både engasjementet, interessene for matlaging (og særlig vegetarmat) + interessen for kunst og kultur! Koselig å lese! 🙂

      1. Takk Kari. Tror flere av barna våre er litt parallelle. Du har han filmsønnen din også. Artig med barna, hvem de etter hvert trer fram som – sjøl de alltid har vært den de er.
        Snauklipte dyr er nokså rart ja. Jeg syns nesten boffen fikk en annen personlighet. Katter har jeg aldri fått klipt, men kan bare tenke meg synet av en snauklipt katt.

    2. Oisann, det var jammen et uvant syn. Stakkars boffen. Men håper det går mye bedre ganske så snart ♥
      Skulle ønske noen av mine var glade i å lage mat, det ser ordentlig godt ut det dere har laget til. Selv har jeg ikke så mye energi til matlaging lenger, og er egentlig ganske matlei. Men det bildet ditt fristet 🙂
      Koselig å ha litt tid med barna. Godt de kommer hjemom av og til ♥

      1. Hunden ble skikkelig uvant. Ny hund, liksom :D. Barna dine kan fort komme dit at de liker matlaging, mine har bodd mange år for seg sjøl nå. Så det har kommet mer og mer. Uansett, om det ikke kommer, så har barna våre så mange andre begavelse. Og vi er alltid glade når de kommer hjem<3.

      1. Ja, håret vokser nok ut – men mest artig med en så korthåra hund. Det blir også mye mindre hybelkaniner. Er veldig glad for at forholdet til barna er så godt. <3

    3. Koselig lesning selv om det var synd på boffen…
      Søt og flink jente! og ja, jeg synes også det er godt at ungene er opptatt av å lage mat, ikke bare kjøpe ferdiglaga…
      Ja, dere må nyte tilværelsen, godt for blodtrykket også…:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg