Hverdagen fram mot helg

 

 

 

En dag med sine gjøren og laden. En ubegripelig dag, full av hverdag, jobb og det å leve. 

 

 

 

 

For å leve må en spise. Da det ble tid for lunsj smurte jeg meg et par brødskiver med avocado og egg.

Det er veldig godt med mat når jeg er framme ved den.

Dagens første måltid. 

I dag skulle jeg jobbe på kontoret, bare for å oppdage at det har vært så mye full-fart-opplegg den siste tiden, at jeg ikke har fått gått igjennom timeplana de siste to ukene.

Jeg jobbe meg inn i en slags konsentrasjon.

Men det kom mange forskjellige ting inn fra sidelinja, så tenkte jeg måtte unne meg en kopp kaffe og smake på sjokolade-risbollene jeg har laget til påske.

Arbeidsdagen ble likevel kortere enn tenkt.

 

Jeg fikk endelig tovet vottene og luene, sydde inn den siste tråden i går kveld da jeg var hos mor.

Tror ikke jeg har strikka en maske hjemme hos meg sjøl, men nå er det klart til å levere til yngsteberta og kjæresten.

I kveld har jeg strøket duker. Det er det lenge siden har blitt gjort.

Har også tatt inn bjørkeris og tatt ned kassen med påskepynt.

I år får jeg besøk bare første delen av påska, fra nå palmesøndaghelga og så reiser de når påska starter på ordentlig. Så da må jeg få opp litt stæsj tidligere enn hva som har vært tilfellet noen år.

Slik blir det i år.

 

Hvordan skal du feire påska?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

14 kommentarer
    1. Brødskiva så god ut og lua var fin. Kommer hjem fra granca natt til søndag og da er sønnen og barnebarna kommet og blir til onsdag. Så blir det litt middagsgjester men ellers bare hvile og glede over at det går mot vår 😀

      1. Smakte godt, prøver å unngå en del av ferdigprosessert pålegg.
        Bruker oppskrifta som står på Delfiafett-pakken, den til delfiakake. Har gjerne opp i noen dråper med romessens og puffaris, så er det bare å fordel skjeer med masse som blir til sjokoladeboller. Litt skummelt å har i hus 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg