Hverdagen og lysten

 

 

Dagen strekker i begge retninger. Det blir lysere og lysere.

 

 

Her går vinterferien av stabelen.

De som har skolebarn benytter denne uka til fri.

 

For meg går den nesten ubemerka forbi. Begynner å bli lenge siden mine var så små.

 

Yngste var hjemom i helga. Reiste tilbake til trønderhovedstaden i kveld. Vi har hatt en hyggelig og avslappende helg.

 

Sola har vist seg i søkket mellom to fjell. Ja, den kom til syne etter og ha rulla bakom det ene fjellet.

Soldagen forlenges fort, for slik er naturen her.

 

I morgen er det jobb; statestikk, regnskap og budsjett. Håper jeg er i mål til lunsj, slik at jeg kan gå over på andre oppgaver.

Har begynt å ta kontakt for sommerens arrangement.

Elers er det en del møter framover, de spiser opp tiden.

 

Hjemme henter jeg ved, tenner opp i ovnen, vasker klær og legger de sammen.

Heldigvis er de tunge dagene blitt enormt mye lettere.

Jeg har lyst til å gjøre forskjellig.

Har tatt fram strikkeprosjekt som jeg er i gang med å gjøre ferdig.

Har en del liggende.

Men har også et strikkeprosjekt jeg har lyst til å starte med. En gammel drøm.

Faktisk mange år. Den kan jeg skrive om siden.

 

Nå skal jeg sy inn tråder på en lue og votter, som skal toves. Jeg har også en vott som har ligget lenge, så vidt begynt på andre votten. Dette paret har vært artig å få ferdig.

Ellers har jeg en genser som monteringen står igjen.

 

Det er godt å kjenne på lysten.

Lysten til å gjøre.

 

Akkurat nå regner og blåser det. Kvelden skal ikke bli så gammel, tenker å ta en tidlig kveld slik at dagen i morgen kan starte i god tid.

 

Ønsker deg en riktig fin mandagskveld. 

 

 

10 kommentarer
    1. Deilig med lysere tider 🙂 Har blåst her i dag men var også sol..torsdag blir det vist mye nedbør 🙂 Vinterferie er ei “vanlig” uke hos nå også :)) Jeg har hatt ekstra mye smerter i det siste, så ikke hatt lyst til så mye..men håper det bedrer seg nå.. Så bra at du kjenner på lysten..og kanskje får gjort det “lille ekstra” .. Fin ny uke til deg…nydelig blomsterbilde forresten <3<3

      1. Ja, virkelig deilig at vi er kommet bort fra den aller mørkeste tida for denne gangen. Uff, så sørgelig å høre at du har mye smerter. Ønsker deg inderlig du må få det bedre snart <3. Ja, det er artig å kjenne på at en ønsker "mer". Riktig fin uke til deg også, håper den blir god. Takk, godt med vårblomster.

    2. Er godt det lysner hos deg, både utomdørs og på privaten… leste forrige innkegg, du har jammen hatt litt av noen dager. Jeg fikk flashback til min egen tur i dokterbåten og med blindtarm … jeg gikk på ungdomsskolen og det var før vi ble brofast… håper dagene er snille ned deg nå…

      1. Takk, ja det nye året har vært krevende. Du har fått fjernet blindtarmen du altså, sikkert en ubehagelig opplevelse. Vettu, nå tror jeg både du og jeg må får lov til å nyte dagene. Går rett veien nå. På alle vis <3.

    3. så godt att lysten og sola er tilbake,og jeg håper vi får se dine strikkerier :=) og jeg gleder meg til å lese om din strikkedrøm,håper du får en god natt så går det seg til med alt som skal gjøres på jobben

      1. Skal legge ut strikking etter hvert. Oppdaga at oppskrifta til det ene votteparet er kommet på avveier. Strikkedrømmen er en Fanakofte, men jeg må nok sette den sammen sjøl. Finner ikke den “perfekte” oppskrifta. <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg