Hvitt, blått og vått

 

 

 

 

En hvit og blå dag er i gang. Jeg sittet nå bare her og trykker på tastene på dataen.

 

 

 

 

 

 

Det er sjeldent jeg tar tabletter for vondter.

I dag måtte jeg, hodet var helt på tull.

Muligens er det på tull slik til vanlig også, uten at jeg vet det.

Altså at jeg tuller med hodet.

Men det er ikke vondt.

 

Kan være ubehagelig om det er alt for mye tull som skjer oppi det.

 

Da jeg kom hjem i går var jeg lykkelig over å være hjemme, men ulykkelig likevel.

For jeg følte meg som en fille, slik litt ille.

Så sa jeg til sønnen, som er hjemme

– skal tro om jeg projiserer mine tanker over på andre.

– Så klart, sa han.

 

Og det fikk meg til å tenke…kanskje jeg driver å plager meg sjøl.

Slik vanligvis, etter en god natts søvn, er jeg absolutt i vater.

Og for oftest er jeg det.

Balansert.

 

Men når jeg blir sliten nok blir jeg hudløs og sårbar.

Jeg blir liksom ingen ting.

Da vet jeg oftest at hvile og søvn er den aller beste medisin.

Og gå seg en tur ut er også temmelig effektivt.

 

Så denne korte samtalen jeg hadde ga mange tanker.

Som jeg må se på.

For da må jeg kanskje skrive om “verdenshistorien” noe.

 

 

Å tenke tanker er interessant.

Hvordan se på alt; andre, seg sjøl, sammenhenger, sannheter som kanskje absolutt ikke er sannheter.

 

 

Sola skinner kaldt ute, i natt har ny snø lagt seg og den er skarp for øynene.

 

 

Snart skal jeg pakke min sekk og ta hjula fatt.

Kontor først og møter senere.

Må skrive referat fra i går og en hel del andre ting.

Kommer jeg meg fort nok i vei, blir siste arbeidsdagen min den uka her, i morgen.

Og det er godt, for neste uke blir det også travelt.

 

Men nå er det straks påske og med den noen fridager.

 

 

Har du fri i påska?

 

 

 

 

 

 

 

14 kommentarer
    1. Jobber ikke for tiden og derfor har fri. Men jeg foretrekker å være friske og kunne jobbe. 🙂
      Søvn og hvile er viktig. Fint at at du får fri i påske også og hvile:)

    2. Ja, det er ikke alltid lett dette livet. Ja, i påsken tar vi fri og det blir godt. Viktig å få hvilt seg litt med god samvittighet. Nyt kvelden. Klemsiklem:)

    3. Livet er ikke alltid lett, og man skal ikke være nybegynner for å takle det….
      Jeg skal ikke ha fri i dagene før påskedagene, vil heller spare på fridagene til senere ut på sommeren. Har ingen reiseplaner, og skal nyte helligdagene hjemme.

      Håper du får en nydelig onsdag 🥰

      1. Det er greit å ikke være nybegynner :).
        Oslo i påska kan være nydelig, stille og fredelig…eller så klart, det kan ha forandra seg. Skjønner godt du ønsker mest fri om sommeren. Onsdagen min har vært grei nok, det håper jeg din også har vært. Klem <3

    4. Å tenke tanker, både om det ene og det andre, kan gi hodepine og mye annet. Og som du skriver, søvn, mat og frisk luft hjelper masse! Ønsker deg en god dag og kveld. Nydelige bilder! God klem <3

    5. Å,ja…Etter bare ei natt med lite søvn, merker jeg at verden blir vanskeligere å forholde seg til. Jeg blir lettere sår, og mindre raus overfor omgivelsene. Det er ikke de dagene jeg skal ta de store avgjørelsene. Leste det siste innlegget ditt også. Etter en dag med grubling er det godt å “legge fra seg hodet”. I det store og hele har vi det jo rimelig greit. I alle fall sammenlignet med folk som opplever krig og som er på flukt. Mitt tankespinn handler jo sjelden om veldig alvorlige ting; mest om “hverdagsbekymringer”.💜

      1. Ja, det er klart det meste heldigvis er hverdagsbekymringer. Og å sammenligne det med det som skjer, om det er nærme eller lengre borte, av krigshandlinger og blodig urettferdighet, så blir det vi styrer med bagateller. For min sin del har jeg malt meg opp i “et hjørne”, slik at grunnleggende, det basale, er trua. Men hjelper lite å tenke for mye på det, før en har svara og da må en bare handle ut i fra de muligheter som finnes. For de finnes alltid. Og kjedelig blir det ikke :). Fin fredag til deg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg