Hvitt og fargerikt

 

 

 

 

I kveld blåser det. Og så er det mildt. Skal tru om snøen minker mye nå?

 

 

 

 

I går var det strålende sol, men litt kaldt.

Jeg satt nedi kjelleren, inne på kontoret mitt og prøvde å samle meg.

Få oversikt.

Over alt som lå foran.

Jeg skulle skrive et referat.

Sendte en melding til ei for å avtale tid til et intervju.

 

 

Kan nå, fikk jeg til svar.

 

 

Så uten å tenke strategi, ringte jeg.

Følte jeg var i tung mood. Samtalen var veldig trivelig, men jeg var ikke i mitt mest verbale hjørne.

 

Etterpå prøvde jeg å få en oversikt.

Intervjuet var til en artikkel som visst skal være  ferdig om litt under to uker.

Om litt under to uker skal jeg også ha ferdig presentasjonen til et foredrag om planer rundt en svalgangsbrygge.

Om en måned skal jeg ha ferdig alt til en stand om toving av ull og helst laget meg en gammeldags habitt.

Så er det sommeren, skaffe ting til en utstilling, foredragsholdere og muligens et tablå.

 

En ting kan en ikke si om jobben min, at den er kjedelig-.

 

 

Mens jeg baler med dette ringer telefonen, om jeg kunne tenke meg ut å gå.

Og om jeg kunne tenke…

Jeg hadde da tenkt å gå meg en tur midt på dagen.

 

Vi avtalte tid og naboen kom og vi kjørte bort i sola på andre sida av fjorden.

 

 

Det var hvitt.

 

 

Det var sol.

Sjøen var en hvit flate med hjerter på.

 

 

Naturen griner skarpt mot oss to som trasker etter hvite veier.

Snakker om barn, om barnebarn, om slikt vi har i dagene våre.

 

 

I to timer går vi.

Da jeg er hjemme sovner jeg i stolen etter en lunsj.

Så det ble ikke mer arbeid.

 

 

I dag var det på’n igjen.

Fikk gjort det jeg måtte, før helga fikk slippe til.

 

Måtte også sjekke noen gamle neglelakker før helga kom, de funka helt greit.

 

 

Det vil si at handling sto på programmet, mor hadde skrevet liste.

Lillesøster ønska også et ærend utført, hun kurer om dagen.

Kanskje MS får mer fokus nå etter Vedum sto fram og fortalte han hadde fått denne diagnosen.

 

 

I dag greidde jeg å kjøre opp hos mor, veien begynte å bli bare.

Hjemme hos meg derimot var det ‘potetmel’ og jeg kom meg bare halvveis opp.

Må sjekke ut om jeg misforsto beskjeden jeg fikk om brøyting.

 

 

Hos mor ble TV’n satt av.

Vi snakka om om det å bli aleine.

Hun synes hun var heldig med ektemake, hadde et godt ekteskap.

Savnet etter far var stort.

Hun hadde vært heldigere enn mange, sa hun.

 

 

 

Nå sitter jeg her hjemme, er fryktelig trøtt.

Skal bli godt å sove til jeg våkner.

Til en lørdag hjemme, skal ikke ut å kjøre…kanskje se om jeg får kjørt opp bilen bare.

Kanskje jeg skal bake, støvsuge på soverommet og skifte sengetøy, rydde på vaskerommet.

 

Bare nyte at det er lørdag.

Kose meg med dagen.

Både med slikt en bør og slikt en ønsker.

 

 

 

 

 

 

14 kommentarer
    1. Du har mye på agendaen – og jeg kjenner det strammer seg litt til når jeg leser alt du må få på plass fremover 🙂 Men du klarer det 🙂 Godt å gå i sola med nabo – for så å sovne i godstolen 🙂 Koble ut! Mødrene våre er heldige <3 Gode ekteskap å se tilbake på 🙂

      Lag deg en god lørdag! klems

      1. Må klare det, heller om ikke-, kaste inn håndkleet – men syns mye er artig. Veldig fint å komme seg ut på tur, men det veit du godt :). Ja, de var heldige de som var heldige med ekteskapa sine, men vi er også heldig med mye <3. Takk, riktig fin lørdag til deg. Klem <3

    2. Det høres ut som du har en spennende jobb med mye som skjer og mange ting å oppleve.
      Det er godt med en tur ut midt på dagen når sola er fremme.🌞🌞
      Nyt lørdagen!🤗

      1. Ja, jobben er fin, så da må jeg stå i det jeg skal…det er utfordringa :).
        Godt med sol <3
        Takk, du må også nyte dagen 🙂

    3. Hverdagen din er helt klart ikke kjedelig og uten ting å ta tak i. Så lenge du har kontrollen er det vel kanskje greit 😉 Nå kom sola endelig fram her hos meg, og det drypper fra taket. Kan det være at våren endelig er på vei? Ønsker deg en fortsatt fin lørdag, klems 🤗

      1. Tid…i morgen er det lørdag igjen. Det så ut til å bli en nydelig solhelg i Oslo den helga her også. Håper du får nyte den godt. Klem<3

    4. Artig du testa neglelakken, synes vart så flott med all fargan i lag🥰
      Du og mormor har mang fine samtala <3 og du har en spennende jobb ja, det e iallfall sikkert! Håpe lørdagen din e god <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg