I all alminnelighet

 

Så er dagen kommet fram til inntak av føde. Dette virka litt traurig, men nei da…

 

 

Men mange av dagene starter slik.

Først tiden etter jeg står opp er jeg stokk stiv, dette er artritten, reumatismen. Så det første jeg gjør er å sette meg i en stol med et stort glass med varmt sitronvann, og et glass vann for å svelge tabletter jeg må ta og noen vitamintabletter, ned med. Etter en stund virker jeg. Da varierer det om jeg tar solhilsen først, eller ordner meg mat.

Mange morgener starter jeg med en grønn smoothie som består av grønnkål, avocado, appelsin og kokosmelk. Den har blitt bedre og bedre. Første gangen jeg drakk den var den bare grei nok.

I dag er jeg kommet fram til denne,  jeg tar den lille yogaøvelsen min etterpå.

Jeg har fri i dag.,

Det er godt. Sååååååå godt!

I går var det en dag som starta med over tre timer foredrag om arkiv. Jeg holdt på å sovna gang på gang.

 

 

Etterpå var det et brannteknisk møte på museet, etter det en gjennomgang av området for eventuelt et opplegg for sommeren.

Så ble vi bedt inn til en nabo ved museet på kaffe.

 

Tilbake til sentrum dro jeg innom en matbutikk, da jeg satt i bilen for å kjøre hjem, ringte søsteren min om jeg kunne handle med noe. Det helt hardt å gå inn igjen da.

Vel hjemme og før jeg gikk ut av bilen, stoppa det en traktor bak meg. Det var naboen hjemme som ønsker møte om jorda han leier.

 

Da jeg endelig var inne og kunne gå i gang med middagen, var jeg skikkelig oppbrukt. Da hadde jeg vært hjemmefra fra kvart på åtte om morgenen til halv syv om kvelden, der det hadde gått i ett – som allerede omtalt.

Det viste seg at jeg hadde glemt å sette inn bollen med forvella brennesle, men det gikk likevel bra. Det ble suppe.

 

Dagen i forveien fikk jeg høsta inn en del og forvella. Noe ble frosset ned til senere. Men det jeg skulle spise i går, var avglemt på kjøkkenbenken altså.

 

I dag har jeg ingen avtaler. Jeg kan bruke dagen som jeg sjøl vil. Det er overskyet, men god temperatur.

Skal jeg slå plenen, usikker om jeg har bensin?

Skal jeg sanke?

Skal jeg sage trær og rydde i kratt?

Eller plante?

Vaske klær og rydde er nok uunngåelig, og alt får jeg ikke til. For listen min over det jeg vil er uendelig. Men nå er dagen godt i gang, så jeg må til med noe annet. Men det å skrive var ett av ønska, og det har jeg gjort her og nå.

Et slikt småkjedelig innlegg om mitt og slikt.

 

Hvordan er din dag?

 

 

12 kommentarer
    1. Fint med rutiner og mat man føler er godt for kroppen..gjøre det beste ut i fra plagene man har.. <3 Har man mye man skulle/burde gjort.. hender det man lar alt være..hehe.. Nå baker jeg rundstykker så da føler jeg meg litt "flink"… Hverdagsoppdateringer er ikke kjedelig å lese om.. Klem <3

      1. Så bra du syns det ikke er kjedelig med slik oppramsing av hverdagen. Jeg ble forresten superstressa og fryktelig irritert over alt jeg ville, men så kom jeg meg ut og det hjalp :)). Boller er kjempenydelig, skjønner godt du føler deg flink når du har laget det <3 :))).

    2. Det hørtes ut som en grei dag det da 🙂 Og brennesle høres veldig spennende ut å spise. Håper du får en fin dag i morgen også <3 klem

      1. Godt med fri i hvertfall, skulle gjerne hatt fri i morgen også :)). I dag fikk jeg plukket inn skvalderkål og laget pesto av. Høstet også løvetann til løvetannlikør. Så dagen ble etter hvert grei nok. Klem <3

    3. Eg er faktisk så heldig at eg har fri imorgen og fredag. Har nettopp kjøpt meg et dataprogram, som gjør at eg kan lage små videosnutter av figurer som beveger seg. Blir spennende om eg klarer å få til noe. Det blir nok min sysselsetting de kommende dagene.

    4. Jeg tror mat er medisin, og alle godsakene du nå får laget deg vil nok merkes fysisk så vel som psykisk.
      Pesto av skvalderkål og løvetannlikør og brenneslesuppe…tror du må til med noen oppskrifter snart…:)

      1. Det er nok mye sunnhet i denne maten. Skal se om jeg har noe å dele. Det meste er det ikke jeg som har “funnet på”, finner mye på nettet. <3

    5. du har alltid fullsette dager,ikke rart du må velge for med så mange too do gjøremål må en prioritere ja :=) og dagen din var lang,altfor lang ,håper du har hatt roligere dager siden :=) min onsdag var litt mer rolig,ble henta av taxi,fysio og styrketrening sto på programmet,så ble jeg kjørt hjem og mer ble det ikke den dagen hi hi

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg