I farta

 

 

 

 

Å sove lenge prøvde jeg i dag. Og det var godt.

 

 

 

 

 

 

 

Ute dura en traktor opp veien med sandskuffe bakpå.

Det forteller meg om en glatt dag.

Og jeg skal ut i dagen, så glad for sanden.

 

 

Jeg våkna slik jeg sovna, til tomt hus.

Siden 21. desember har natta hatt flere soverom i bruk, periodevis alle.

I går dro sistemann.

Jeg fulgte ned til bussen, satte meg først i stolen da jeg kom opp.

Men ganske snart forflytta jeg meg bort i sofaen. Der ble jeg kvelden ut og tv’n sto på.

Fant en serie som jeg oppdaga i dag hadde premiere i går.

«Evy og alltid», norsk på NRK.

Jeg likte den godt og så den like godt ferdig.

 

Etterpå var det fantastisk å finne senga.

Dagen hadde krevd sitt, til slutt kollapsa hodet, jeg greidde ikke få samme svar da jeg skulle summerte en hel rekke tall.

 

 

Tenkte det da jeg løp opp trappa tidligere i går, etter og har prøvd å samordne mellom flere med samkjøring – men ingen var innstilt på å strekke seg, utenom meg, ikke få tak i mor på telefonen fordi abonnenten ikke kunne nåes, frakte en stor koffert med utstyr ut i bilen fordi jeg ble oppringt om å ta den med på kontoret, melding om varme følelser og besøk, som bare er tull, at her…her…er det mye en skal forholde seg til.

Men tydeligvis greier jeg det.

Og jeg strekker meg i alle retninger og får kritikk over at jeg strekker meg for mye.

Ikke greit dette. Men alt er godt ment, både av den som strekker og den som kritiserer.

 

 

Jeg sov godt i natt, jeg sov som en ølg…vet ikke egentlig hva det er.

Det å smårydde, finne fram mat og ikke minst drikke. Jeg er en dranker og jeg har drukket alt for lite i jula…

 

Og ennå var ikke koppen med kaffe avbilda.

 

 

Nå sentrifugeres det, hører jeg.

Jeg skal henge opp klærne og komme meg på butikken.

Mor trenger melk og smør.

Tar med maten fra i går som vi deler.

Og så må jeg nok pakke ned jula og bære opp ved for henne.

 

Men håper det ikke er alt for sent før jeg er hjemme hos meg sjøl igjen.

 

 

 

 

 

 

 

 

16 kommentarer
    1. Du har mye å styre med. Alt for mye etter min mening. Men jeg vet veldig godt hvordan det er da man har havnet i den evige karusellellen som aldri stopper.
      NÅ er jeg så heldig at jeg kan styre mitt eget liv helt i mitt eget tempo, og jeg har lært meg å si nei når det er noe jeg ikke orker eller noe jeg ikke har lyst til.
      Håper du får en lang kveld i sofaen i dag også 🥰🥰

      1. Det blir mye akkurat nå; ny jobb, gammel mor, avstander og vinter…men håper det går seg til. Likevel, det høres godt å kunne styre dagen sin sjøl.
        Ble en del kav i går, så da jeg endelig var hjemme ble jeg sittende for enge oppe. Ikke like enkelt dette, alltid :). <3

    2. ja en kan ville for mye og barna ser det og mener det ikke er nødvendig ,har fått høre det jeg også ,er det nødvendig :=) men det er godt ment .
      Håper du kom deg trygt til din mor og att du kommer deg trygt hjem igjen også ,så får du sette deg ned og finne roen i kveld og jeg håper for din del att m,orgendagen er uten noe du må så kan du gjøre akkurat det du selv vil

      1. Ja, barna ser oss utenfra og de vil oss det beste <3. Det gikk greit med mor, fikk pakket ned jula og fikk eskene opp på mørkeloftet, hentet ved og drukket kaffe. Trodde jeg skulle få være i ro hjemme i dag, men glemte at minstesøsteren hadde invitert til middag…så da blir det både kjøring og å bidra i dag også.

    3. Jeg tror vi er mange som strekker oss lenger enn vi bør, litt for mange ganger… Unn deg å bare slappe av når du har mulighet i alle fall 🙂

      1. Veldig godt med hviledager. Føler sjøl det kan bli litt mye og føler meg egentlig dum som har havnet slik. Takk <3, det må du også. Klem

    4. Må neste dag bli litt mindre krevende og veldig artig istedenfor. Evt rolig og god. Evt all dæm tre <3 og artig ord, ølg, veldig beskrivende uten at æ heller skjønne ka det e.

    5. Vi startet på den serien i går og kommer til å se den sammen av og til… Det er slike serier jeg sluker… men når jeg ser sammen med C – da blir det sånn av og til … så har jeg mine egne serier hehhehe

      GOd søndag til deg!

      1. Ja, når en er to kan det bli slik. Jeg syns serien var fin, men så den ikke fikk så god kritikk. Jeg syns rollene var troverdige og satte noen ting morsomt på spissen.
        Takk, riktig god søndag til deg. <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg