I gang

 

 

 

Da er jeg i gang med uka og kofferten er nesten pakka. Håper bare morgendagen ikke er helt på glattisen…

 

 

 

Når en først er i gang, så er en i gang.

Dagen her er over.

Den gikk slik litt skrensende.

Før helga la jeg inn ganske mange dokumenter som skulle skrives ut i dag. Tror du ikke de hadde falt ut av minnet til skriveren i løpet av helga, det kunne skje fikk jeg vite. Så det var tilbake og få lagt alle inn igjen.

Kjente slikt jeg ikke vil kjenne og som jeg har kjent mange nok gang på tidligere; stress.

Og før dette skulle jeg ha et møte i Teams over mobilen i fart. Så falt nettet ned der jeg var, men faktisk greidde jeg å ta det greit nok.

 

Da jeg fyker ut dørene håper jeg at alt jeg trenger til møtet er med meg og kjenner jeg har puls. Nå var jeg usikker på veien bortover, om det var glatt, så det var bare å holde seg i skinnet og ikke la stresset ta over.

Så var jeg framme og kunne senke skuldrene.

Etter møtet skulle vi spise, så møtet var lagt til der vi skulle spise…eller vi fikk lov til å ha møtet der.

Jeg har skrevet om Tustna Ladestasjon før.

Kjenner det når jeg kommer inn i lokalet, skuldrene ramler ned, pusten går dypere og jeg bosetter meg i meg sjøl.

Og i en slik atmosfære går alt greit.

Så møtet gikk veldig fint, vi var ferdig i løpet av litt over to timer.

 

 

Maten etterpå var nydelig; pinnekjøtt kokt i øl, oppå potet og hjemmelaga is med lokal honning i.

Og mett…jeg var mett i timer etterpå.

 

 

Framom mor på returen, drakk to store glass vann og henta opp ved.

Ute igjen hadde det lagt seg et lett lag sørpe.

Når en er i fint driv etter slike veier og passer flere steder hjort som står helt inntil veien i ro, da tenker jeg på at jeg er heldig.

Hjort på panseret er ikke et ønske.

 

Så var jeg hjemme, koka meg vann til te, fant fram klær for å legge i kofferten.

I morgen går veien litt lengre sør, et sted jeg mange ganger har tenkt at jeg måtte ta en tur. Nå får jeg det i jobbesammenheng.

Det blir også middag i morgen kveld, men har ikke bestemt antrekk til den ennå.

 

Uka er med andre ord i gang. Og jeg håper ikke det er alt for glatt og alt for mye snø i morgen. For da må jeg stå opp tidligere…og nå ser jeg klokka er mange nok til at tidigere blir for tidlig. Derfor må jeg fortsette med det jeg skal.

 

Hei og hå, med alle gode ønsker for morgendagen…eller dagen er alt i emninga-, fin dag til deg.

Hva er din viktigste plan for dagen?

 

 

 

16 kommentarer
      1. Litt mye, kanskje, å gjøre. Føler vel ikke jeg får gjort så mye. Las et par innlegg hos deg i gårkveld og tenkte jeg skulle kommenter i dag, men nå rekker jeg ikke – men skal etter hvert. Klem <3

    1. Det går fort ekstra tid når det er dårlig føre. Det skal være sikkert.❄️😨
      Den menyen hørtes helt fantastisk ut.
      Det er godt å få servert middag på slike travle dager.🤗

    2. Det går jammen i et hos deg, men du får det til skjønner jeg. Ikke så festlig å være på veien når fører ikke er bra, men må man så må man. Her har det fått i jobb og allmøte på dagen, men så har jeg bare drevet rundt å surra resten av dagen. Håper du får en riktig god natt, klem 🤗

      1. Tusen takk, heldigvis sover jeg oftest godt.
        Det er sikkert en del som må avsluttes for deg også.
        Her har føret gått fra ikke bra til verre, men regner med stabilt kaldt en tid framover nå – det bør bli bra. Klem <3

    3. Høres virkelig stressende ut, bortsett fra i lokalet når du bosatte deg i deg sjøl… Helt herlig ordvalg!
      Pinnekjøtt kokt i øl har jeg ikke hørt før, nesten så jeg kunne tenkt meg å servere det til noen…
      Måtte morgendagen din bli god og alt gå aldeles knirkefritt!

      1. Takk, ja det stedet er nydelig – kommer du på at du skal på nordvestlandet en gang må du legge et besøk dit.
        Heldigvis ska jeg bare inn til sentrum i dag, må høre om å få levere bilen litt sener i dag…ikke så lyst til ut å gå på delvis glatta som vil bli resultat etter opprinnelig avtale. Nydelig fredag til deg <3

    4. Høres godt ut med maten på det møtet! Og bra at du der fikk senka skuldran og slappa av. Håpe på roliger daga for dæ, iallfall daga uten stress <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg