I Gyda’s favn

 

 

 

Det blåser. Gyda er på besøk. Bare en Gyda kan bråke slik. 

 

 

 

Snøen er borte.

Isen ned til veien kunne forseres rimelig trygt med piggsko. Det var i går.

For noen få dager siden var jeg ute for å fotografere det blå lyset.

 

 

Våkna i firetida i går morges, hørte på kasta og fant fram alt som var å bekymre seg over.

Ikke minst søppeldunkene som skulle ned til veien, ville de blåse bort, ville søppelbilen komme etter jeg hadde vært nede.  

De ble liggende i hulter og bulter etter de ble tømt, fikk henta dem opp i dag.

 

Det blåser.

 

Jeg skulle vært i Surnadal, egentlig var plana aller først i Kristiansund, men så er det all smitte i byen.

Det er mye smitte i min lille kommune.

Sent i går kveld fikk jeg svaret: negativ.

Så nå anser jeg meg som et fritt menneske igjen.

 

Fryktelig snart må jeg ut, jobb, handling…og kanskje en tur innom kontoret for å hente en mappe.

Jeg må ha den for å jobbe videre.

 

Det blåser.

 

 

Blåser det der du er?

 

 

 

 

 

12 kommentarer
    1. Så bra du ikke hadde korona, men den Gyda! Uff, håper hun ikke herjer det til for mye for deg og de som bor i det området. Her er det ganske så stille nå, og sola titter fram av og til gjennom slørete skyer. Klemsiklem:)

      1. Soool!! Det hørtes godt ut. Ja, det er godt å være fritt menneske igjen. Noe skade er det blitt, håper det går greit å få dem i orden igjen. Klem <3

    2. Det har både blåst og regnet her på Flatåsen, og jeg har kunne kost meg inne heldigvis. Litt værre ute i Heim. Godt vi ikke skulle over Søvasskjølen i dag, for ikke å snakke om Vinjeøra 😳☺
      Så bra det var negativ test. 🙂

      1. Ja, på Vinjeøra fikk de virkelig gjennomgå. Det er best å kunne være inne når været blir slik som det har vårt. Veldig godt at testen var negativ. <3

    3. Håpe den får lagt sæ i dag den vinden. Og så bra du e frisk og fri! Fint bilde med månen i bakgrunnen. Og nesten skummelt det siste, ser ut som det kunna vært på coveret te ei dramatisk bok 🤓

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg