I sol og fokk

 

 

 

 

Skikkelig ubestemmelig lørdag. Det fyker og ryker av snøfokk. Så er plutselig himmelen blå og sola blender meg inn gjennom vinduet.

 

 

 

 

Det har gått mange dager siden siste innlegget, jeg begynte faktisk på ett her om dagen også.

Grunnen til at jeg ikke har skrevet er egentlig bra, jeg er mer rastløs, reiser meg fortere opp av min berømmelige stol og svinser rundt.

Før kollapsa jeg i denne stolen alt for ofte når jeg kom hjem.

 

 

Nesten en hel arbeidsuke har gått, vurderer å ta en liten økt likevel i dag.

Bør får ut en mail som krever noe forarbeid.

Det har vært en sammensatt uke.

Det har vært møter, bil og tannlege.

Det har vært billøse dager og en begravelse jeg ikke kom meg til.

Det har vær besøk hos mor.

Og så sitter en her plutselig med en lørdag i fanget, i fokk og rokk.

For vær har det vært mer enn nok av.

Dagene har blåst bort, blåst bort i sterk vind.

 

 

Da jeg skrev sist innlegg var jeg kjempesliten og fornøyd. Jeg hadde gjennomført et møte der jeg følte jeg hadde stått greit på føttene, ikke perfekt, men jeg godtok min egen prestasjon.

Så var det innlevering av bilen, da jeg tar kontakt dagen etter om ståa, stiger adrenalinet.

Det er denne dagen bilen skal EU-godkjennes og de som har tatt på seg reperasjonen kan ikke utføre alt. Får jeg vite da.

Det kunne de sagt før jeg leverte bilen inn.

 

De skulle ringe meg tilbake når bilen var ferdig, noe som de ikke gjorde.

Dette førte til at jeg ikke kom meg i begravelsen dagen etter til en nabo.

Fikk en spak beklagelse da jeg henta bilen, en bil som vil bli avskilta om jeg blir stoppa innen frontruta er skifta. Ringte Statens vegvesen og der må jeg være døden nær og i hvert fall veldig syk, før man rekvirerer utsettelse.

Men fikk vite at det gikk noen dager før melding gikk ut, så får håpe jeg berger til mandag. Da skal den inn på et annet verksted som skifter ruter.

Ellers var bilen skarp med et håndbrekk som jeg nesten bare behøver å se på, den kunne jeg draaaa lang før, nå er den i funksjon bare etter noen millimeter.

 

 

I går kunne jeg kjøre for egen motor til tannlegen der jeg ikke tenkte på hvor jeg skulle. Ikke grudde, ikke grubla, bare tenkte at litt lengre framme i tid var jeg ferdig.

Så satt jeg i stolen da.

 

 

Jeg kan ikke en gang fordra å ta røntgen, føler jeg må brekke meg.

Mens pirkinga foregikk prøvde jeg å fokusere på noe anna, men direkte lett, eller la oss si; vellykka, var det ikke.

Men jeg gapa trøstig.

 

Her var alt fint, hører jeg tannlegen si.

Vi tar en puss.

 

Opplever det til og med grusomt, men jeg kom meg igjennom og var atter et fritt menneske.

Sneia framom et par butikker før turen gikk hjem og fikk tatt noen timer arbeid, før fredagskvelden.

 

 

 

Nå er det helg.

Det er godt meg helg.

Etter hvert må jeg ut i været, ut i bilen, noen ærend.

Så håper jeg at det ikke er alt for sent, mørkt og igjensnødd når jeg er hjemme igjen.

Skal bake en kake og i morgen er en ny dag.

 

 

Nå kom sola fram igjen.

 

Jeg ble også bedt til en nabo på kveldsmat, men må nok si nei.

Det er litt dumt, men tror ikke jeg skal putte mer inn i helga.

 

 

Riktig god helg.

 

 

 

 

 

 

 

16 kommentarer
    1. Det var en begivenhetsrik uke på godt og ondt. Kjedelig det med verksteder som ikke følger opp og ei heller kan utføre alle oppdrag. Håper det ordner seg over helgen. Jeg hadde en stygg sprekk i frontruta, og trodde den måtte skiftes men verkstedet bare fikset skaden å nå kan man ikke se det. Jeg hadde tannlegeskrekk før, men det har tannlegen min heldigvis kurert så nå bryr jeg meg ikke lenger. Her skinner sola i dag, men det blåser og er ikke så varmt. Ønsker deg en fortsatt fin lørdag, klem 🤗

      1. Blir godt når våren og varmen kommer på ordentlig <3. Så greit at ruten kunne repareres uten å skifte. Ja, tannleger blir jeg aldri direkte glad i, men har en flink tannlege. Takk og fin onsdag til deg, dagene går så fort. Klem 🙂

    2. Så var det helg!
      Trasig at du ikke fikk beskjed ang frontruta… :-/ Mye som skal ordnes og mye har blitt ordnet. Tannlegestolen og røntgen er ikke å juble for her heller…
      Været er det samme her. Snøfokk og rokk! klems og god lørdag til deg 🙂

    3. Akkurat som jeg skulle beskrevet det selv når jeg våknet og såg ut i ettermiddag. Tok tid før jeg bestemte meg at jo, komme seg ut en aldri så liten tur…
      Håper alt blir bra med bilen…, og jaggu bra at alt var vel hos tannlegen hvertfall!!!

    4. Kjedelig når det blir sånn med bilen. Og enda mer kjedelig at du gikk glipp av begravelsen. Hjelper ikke stort med beklagelse da, men det var jo det minste de burde gi…
      Det har vært en helg med mye vær, og det er godt å lese at du har litt mer energi nå. Nyt det, og pass på deg!
      Klem <3

      1. Ja, føler det skjer noe på energifronten…tør nesten ikke tro på det ennå.
        I dag har vi i hvert fall en nydelig dag. Takk, du må også passe på deg.
        Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg