Ikke en frakk

 

 

 

Fårikåldag, i dag er dagen for det. En dag i året skal den på bordet.

 

 

 

Til likt med bacalao, en gang den også.

Om sommeren.

Ribbe er også nok en gang. Og den ene gangen ribbe står på menyen, smaker det svært godt.

Fårikål var en gang det beste jeg visste.

Og det er godt.

Nå er det godt én gang.

 

Det er mye mat som er god.

Mat er godt.

 

I går visste jeg ikke hva jeg skulle lage.

Yngste og kjæresten kom.

Mor, som hadde vært borte en uke, var også med.

Jeg var med å kjørte henne hjem, ba henne på fårikål i dag.

 

Etterpå dro vi innom butikken.

Det ble slikt jeg bruker å unngå, halvferdig mat.

De unge hjalp til og til slutt tok over dem.

Jeg er ikke så frakk om dagen.

Nå er jeg aldri en frakk da… Brukes dere ordet, frakk, om å ikke være på høyden?

 

Bildet er tatt av OpenClipart-Vectors fra Pixabay

 

 

Det var trivelig at dem kom utover.

Vi åt og snakka i skinnet fra talglys, så det ble alt for varmt.

Dørene måtte opp, det måtte luftes en kveld i oktober, det er ikke verst.

 

Og fredagen, fredagen som starta pannekakeflat, den ble fin.

Tror jeg fikk så mange gode ønsker fra dere at den ble fin på grunn av det, takk .

Jeg fikk gjort det jeg tenkte, jeg fikk bestemt meg for at jeg ikke kunne være med på en samling neste uke og gitt beskjed, vi var flere på kontoret og vi ble bedt på fredagskaffe til en annen avdeling, kos.

Og jeg gikk ut døra i rett tid.

Kom meg hjem og sovna i stolen.

 

I dag regner det og bilene nede på veien kjører forbi med svutsj-lyd.

Jeg skal bake en eplekake og rydde spisebordet for papir som er tatt fram for sortering.

Helsa har gitt meg så mye papir og epikriser, og jeg orker ikke å bruke for mye tid på å ha den historien i hodet, derfor er det greit og sette den i perm, da har jeg tilgang ved behov.

 

Riktig fin søndag, har du noen gode planer?

 

 

 

 

12 kommentarer
    1. Hadde fårikål for et par uker siden..veldig godt ! Fersk suppe har jeg også lyst til å ha en dag snart.. sånne typer mat passer så godt om høsten 🙂 Godt å få ordna litt ting , selv om man egentlig ikke orker så mye..deilig å ha litt orden så man kan senke skuldrene litt.. Ikke hørt ordet frakk i en slik sammenheng… Klem og fin kommende uke til deg <3

      1. Fersk suppe har jeg også tenkt på, koke ordentlig buljong av en knoke. Frakk er nok et dialektord da sannsynlig. Tusen takk, riktig god uke til deg også :). <3

    2. Aldri hørt den bruken av ordet frakk før…:) kjøttmiddag hos meg og i dag, laget egen vegetargryte til meg selv… nattevakt nå, passe stille i natt. Håper du drømmer noe fint…

      1. Håper du fikk en fin nattvakt. Tror drømmene var greie :). Ordet dukka plutselig opp, tror ikke det er i bruk her heller lengre. Artig dette med ord. God mandag til deg.

    3. Frakk ja???? Jeg som trodde du skulle sy deg en frakk! 🙂 Nei, ikke alt smaker like godt ofte og ikke alle dager en like gode. Men i dag er det en ny uke med nye muligheter. I går ble det mest kaffekos her med mine. I dag skinner sola igjen etter regn og jeg skal være med søsteren til mammografi. Jeg hadde min time for litt siden og det var heldigvis flott. Etterpå blir det visst en tur ut i den glade høst. Ønsker deg en vakker dag med masse gode tanker. Klemsiklem:)

    4. Jeg har aldri smakt fårikål, ingen i min familie har vært glad i lam/får/sau eller noe som breker. Mamma pleide å lage grisikål i stedet hun, og det var veldig godt 😉 Ellers er nok ribbe favoritten.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg