Ikke pust i sivet

 

 

 

Også denne dagen skyndte seg forbi, som den prøvde å bli usynlig, som den sa: «jeg eksisterer ikke».

 

 

 

 

Jeg sto opp i helt kurant tid og var fra starten av dagen på glid.

Jeg trodde på den.

 

For jeg var i gang med flere ting som jeg nå ikke husker…

Plutselig begynte det å mørkne, slik det gjør om dagen.

Fant ut at jeg skulle henge ut klær på snora, for det er meldt opphald i mange dager.

 

I kveld er jeg redd for at det oppholdsværet som har vart lenge er grunnen til at det ikke kom vann ut av kranen.

Nå skal det sies det er lenge siden det har skjedd, men kjedelig er det likevel.

Ikke kan jeg legge opp i skogen i morgen tidlig, for da har jeg en transportetappe.

 

Mor og tannlege.

 

Jeg tenkte å lage middag til henne samtidig, altså etter tannlegen.

Men det er to ting jeg må få gjort i morgen, det ene er innlevering på jobb som jeg ikke ble ferdig med. Det andre er vannet jeg må sjekke før mørket dekker naturen til igjen.

 

 

Følte ikke dette med vannet var nødvendig nå.

Det er det vel aldri.

 

Men fra morgenen var jeg ved godt mot, fikk tatt masse telefoner, nå husker jeg det, både om føtter, hår, hjemmetjenesten og levert inn en extrakupong.

Men vant jeg…nei, det gjorde jeg overhodet ikke.

Da jeg skulle følge med på tv’n fikk jeg feilmelding på den også, den virka ikke.

 

Akk, ja…

 

Dette livet…var det som en pust i sivet noen sa det var…

 

 

Tror jeg bare legger meg, vel vitende om en vannløs morgen i vente.

Og så spekulerer jeg på om dagen gikk stille eller om den var mer bråkete…

 

 

­♥

 

 

 

 

 

 

16 kommentarer
      1. Veldig kjedelig, sannsynlig noe med tilførselen så skal oppover å se på brønnen etter hvert. Har alltid vann til å drikke stående, men det hjelper ikke for dusjing osv.:). Takk, det samme til deg.

    1. Det skjedde ting som gikk hus forbi… b🫠

      Håper isen tiner eller hva det er som gjør at vannet ikke kommer 😊
      God ny dag til deg 😊

    2. Skrekk og gru å miste vannet, håper det ble fort orden på…
      Ja, er helt på ekte at dagene skyndter seg forbi, blir mørkenatten altfor fort selv om man står tidlig opp…
      Nå minnet du meg på å vaske klær forresten, det hadde jeg helt glemt…:)

      1. Helt raskt gikk det ikke, men fikk det tilbake i går.
        Ja, ikke så mange lyse timer om dagen.
        Har også fått vasket litt nå og det gikk bra <3

    3. Oj!😨
      Håper du har fått vannet tilbake.
      Det er helt utrolig hvor avhengige vi er av vann hele dagen.😳
      Håper dagen din har vært fin og at alt har ordnet seg på beste måte.🥰🌟

    4. Å, det skal da være noe hele tiden. Du får jo nesten ikke puste innimellom 😳
      Tror du må ta deg en liten pust i bakken, og komme en tur på adventsbesøk til oss når jeg får pyntet litt ☺️
      Håper det blir vann, og at det ikke er noe som er vanskelig å fikse 😳☺️ Klem❤️

      1. Enig, he, he…føler det blir mye. Men alle har da sitt.
        Men vil gjerne komme på er adventsbesøk når du er klar for det <3
        Heldigvis kom vannet i går <3<3, gjett om jeg var glad- Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg