Ikke tenke

 

 

 

Vår, påske og snart april. En av de beste tidene på året. 

 

 

 

Likevel våkna jeg med det tankene, tanker i fart, tanker som skal tenke alt. Slik det bruker å være de fleste morgenene, når jeg våkner første gangen.

 

Helst før jeg bør stå opp.

 

En morgen var det kommunalt planprogram som føk rundt i topplokket.

Og det er helst flere problemstillinger som surrer samtidig.

Står jeg opp da, vil jeg kjenne at skuldrene har en unaturlig posisjon, veldig stramme.

 

I dag, en lørdag som bare har handling på programmet…sammen med mange andre ting jeg ønsker å komme i gjennom. Noe med den lekne, rene, sprudlende påska med pynt og kvister og bare kunne slå krøll på seg av bare kos.

 

Da jeg våkna i dag var det surr, igjen.

Og der, i den søvndrukna hjernen la jeg en strategi for akkurat dette.

Strategien var virkelig bra, tekte jeg-.

 

Så nå trodde jeg at dette kunne jeg skrive om.

 

Men så er det bare at tanker en tenker i grålysninga er en egen evne til å fordufte som røyk.

 

 

 

Det har nok skjedd denne gangen også.

Jeg får ikke tak i det.

 

Det eneste som sitter igjen er at jeg ikke skal tenke.

Altså, når jeg våkner så skal jeg ikke gjøre det jeg gjør.

Jeg skal ikke tenke.

 

Sikkert lurt, men hvordan får jeg det til?

 

 

14 kommentarer
    1. Høres spennende ut og det tror æ du får te. Kanskje hjelpe å vær helt konsentrert i øyeblikket. Si fra når du finn ut <3

    2. Ja du verden ,om man ikke har opplevd det der. Ikke bare i morgenstunden… Man skulle klart å klipe tak i sånne tanker og putte de i en pose til senere…. Tenk på det du 😀 Ha en vakker lørdag 🙂 Ikke glem posen og legg den på nattbordet når du legger deg 😀

    3. Tenke må vi. Jeg også har de planene der jeg ligger i senga om morgenen, men de er brått borte etterpå. En tanke av gangen pleier jeg å si til meg selv. Men det er ikke lett. Du finner nok ut av det. Gjør noe som er koselig for deg selv i hvert fall. Klem til deg 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg