Jeg fikk det til

 

 

 

Jeg kom meg ned i kjelleren i dag. Endelig. En liten tur.

 

 

 

 

Jeg skrev tidligere i dag om at jeg hadde to planer for dagen.

Den ene var å male, det andre var ut å fotografere.

Begge deler fikk jeg gjort.

 

Først prøvde jeg å finne alt av muligheter til å utsette planene.

Jeg skjønner ikke dette, hvorfor jeg prøver så iherdig å sabotere meg sjøl…

 

Men til slutt var jeg på tur ned trappa med høytaleren under arma.

Musikk må man ha.

 

 

Først skjønte jeg ikke hvor akrylmalinga sto, jeg hadde ikke malt siden jeg pakka sammen verkstedet på Øra for et par år siden.

Det sto faktisk i en plastpose ennå.

 

Jeg tok opp en liten ‘lappe’ og satte opp og begynte. Tegneren i meg er nok større enn maleren, så lett for å havne i tegnefella-.

 

 

Må nok øve lenge før jeg får noen dreis på dette.

 

 

Burde også ha rydda i tegningene som ligger på arbeidsbordet.

Tok fram mange av de for en tid tilbake, tenkte å sortere etter periode og hva tegningene gikk ut på.

Men haugen ligger der ennå.

 

Enklere å finne fram om det er noen av tegningen jeg har bruk for til noe.

 

 

Jeg malte så langt jeg kom på det ene «bildet”, før jeg satte det bort.

Aner ikke hva det blir, er mest for å trene.

 

 

Hadde tatt nok maling på paletten.

 

 

Tok derfor fram ett av de andre uferdig bildene og fortsatte på det.

 

 

Falt i en slags ro, og det var  godt å kjenne.

Så i optimismens navn skylte jeg ikke paletten, jeg bare dekte den til med det i tankene at jeg snart skal ta turen ned igjen.

 

I morgen har jeg fri, men starter dagen med å stikkes.

Legekontoret er i mors retning, så har sagt jeg kommer innom for å lage middag til oss begge.

I morgenkveld har jeg meldt meg på en videokonferanse.

Tirsdag må jeg jobbe, men ellers tenker jeg å jobbe lite den uka her, for uka etter blir alt anna enn rolig…og sannsynlig alt for lang.

 

Så burde komme meg ned for å male mer den uka her. 

 

 

 

 

 

 

18 kommentarer
    1. Woho, så kjekt du ha fått mala! Og godt du kjent ei ro av det. Lykke te med tegningssorteringa, kan tru det vil ta ei stund å både sorter og mimre i.

    2. Og jeg har malesakene mine liggende på loftet hos C her… stuet inn i et hjørne… fordi jeg tenkte jeg ikke skulle male mer… men – et blankt lerret står der og venter – nå blei jeg inspirert!
      Du er flink til å tegne ser jeg – og male!

      Lag deg en fin mandag 🙂 klem

    3. Hurra for deg. Det å starte med å sette farge på et lerret kan mange ganger være utfordrene, men nå er du i gang. Lykke til med fortsettelsen. Ha en vakker dag. Klemsiklem 🙂

    4. Nå er jeg slettes ingen maler, men liker å sitte å drodle og tegne litt for meg selv, og vet hvor godt det er å kjenne roen som kommer når jeg klarer å senke skuldrene å slette alle dumme tanker i hode. Du er så flink og kreativ, og det skal bli spennende å se hva det blir ut av bilde etter hvert. Ønsker deg en fortsatt fin mandag, klem 🤗

    5. Så kjekt at du fikk kommet igang med malingen igjen.🤗
      Håper du får mange koselige timer der.
      Det kommer nok til å gjøre deg godt.👍🏻
      Ha en riktig fin kveld!🤗

      1. «En svale gjør ingen sommer»…men får håpe jeg finner veien ned igjen. Og du har rett i det, det gjør meg godt.
        Takk, ønsker deg en riktig fin kveld, også. <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg