Jeg glemte julegardinene

 

 

 

Ny dag har stått opp og jeg pusler slik jeg bruker om morgenen.

 

 

 

 

Setter på vannkokeren til mitt glass med lime.

Tapper varmtvann i vaskekummen for å ta en liten vask.

Jeg har tatt inn en geranium og satt i kjøkkenvinduet, den skal klippes ned. Vintermørket har gjort den skrantete  med lange, tynne, lysegrønne greiner.

 

Næring, tenker jeg og henter det.

 

Det er da jeg ser det.

Slik ser det…julegardinene kom aldri opp.

 

 

Jeg ler inni meg, komisk å oppdage 10. januar at det aldri ble hengt opp julegardiner på kjøkkenet.

Det ble jul likevel.

Uten.

 

Nå er jeg ikke et slik enormt gardinmenneske.

Som ung arbeidet jeg en periode i en stor gardinbutikk i Oslo. Hjemme hos meg hadde jeg ikke gardiner, bare grønne planter.

Nå hadde jeg ikke slik veldig innsyn.

Men husker den morgenen jeg står opp slik jeg brukte, uten en tråd, og ser at det er kommet opp stillas på bygården tvers over gata. Og i stillaset står det en arbeider sannsynlig med ansiktet mot mitt vindu.

Jeg husker reaksjonen og følelsen.

 

Jeg plaska rett ned i golvet og følte meg såååå flau, etterpå krøp jeg på badet.

 

 

Noen somrer tar jeg ned gardinene på stua her også.

Så godt å slippe alt lys inn.

I dag bryr jeg meg i hvert fall fint lite om innsyn, utenfor er skogen og fuglene.

 

 

I morgen har jeg en fridag.

Vurderer å pakke ned jula her også, hittil har jeg ikke hatt tid og kapasitet.

Eller kanskje lar jeg den få være til fredag…

 

 

Snart er det jobb.

Satte opp timeplan både for gårsdagen og dagen i dag.

Jeg sto utenfor økonomi da de åpnet, men reiseregningene.

 

Dagen i dag starter med møte i Teams.

Uka starta bra, utenom at jeg nesten ikke sov natta til i går. Så i går ettermiddag var jeg helt amøbe da jeg kom hjem.

Men i dag er en ny dag.

 

Hva er dine planer for dagen?

 

 

 

 

 

 

18 kommentarer
    1. Jeg har ikke gardiner heller… har noen markiser/persienner/plissegardiner… her og der for solen hehehe når den blir ille plagsom… Ellers er det helt greit uten gardiner. I allefall når man ikke har innsyn 🙂

      Lag deg en gog ny dag 🙂
      Jeg skal til Fysioterapeut for skulder og nakke i dag… satte meg opp på en “lett” yogatime.. kanskje jeg klarer den… og skal på kor-øving 🙂
      Jepsipepsi! klem

      1. Håper dagen gikk bra for deg, yoga og det hele. Må til å innføre mer bevegelse her også…og vindu uten gardiner er herlig <3

    2. jeg har lyse blondegardiner,dei slipper inn lys og gir en lun følelse i heimen ,liker det jeg :=) men litt høge grønne planter fungerer fint det også .
      jeg tok jo ned julen i forrige uke ,hadde en operasjon i går og måtte ha det gjort innen da,går meg nok en liten tur i dag men ikke i bratte bakkane som normalt,men som sykepleieren sa,det er viktig å komme i gang igjen ,ha en fin dag da

      1. Da håper jeg du er fin etter operasjonen, skjønner du måtte få bort jula da. Hadde blondegardiner i stua i forrige hus, det var en trønderlån med småruta vinduer :).
        Så du er allerede i gang med bevegelse, det er riktig bra 🙂

    3. Da blir en ting mindre å pakke bort når du går løs på julepynten 🥰 Jeg hadde en tilsvarende opplevelse som deg for mange år siden, da blokken jeg bor i skulle få nye plater på veggene. Jeg glemte stillaset og at jeg allerede hadde trukket opp rullgardinen da jeg kom fra badet. Vet ikke hvem som ble mest overrasket, dansken utenfor eller meg. Jeg ble i alle fall veldig flau. I går tok jeg det helt piano og var bare en kjapp tur i butikken. Så klarte jeg selvfølgelig å glemme noe, så jeg må en tur i dag også. Ha en fin onsdag, klem 🤗

      1. Ha, ha, ja, man blir flau når en plutselig viser seg fram slik.
        Da fikk du handlet inn det du glemte :). Den uka her har gått veldig fort, ikke at det er noe nytt da.
        Men nå er det straks helg og det skal bli godt. Fin fredag til deg. Klem <3

      1. Her skal alt bort i morgen/lørdag, vært for oppbrukt når jeg har kommet hjem.
        Veldig godt at det går mot lysere tider.
        Klem <3

    4. Hehe…litt rar følelse tenker jeg, å plutselig oppdage at du hadde glemt å henge opp julegardiner. Men da var det fint nok uten tenker jeg 😉
      Her går det ikke uten gardiner, for mannen liker ikke innsyn, og dessuten bor vi jo rett ved veien hvor bilene kjører forbi ganske ofte og ser rett inn. Så her går rullegardiner ned på kjøkkenet når det blir mørkt, for vi ser ikke så mye utenfor, men godt innsyn.
      Ellers hadde det vært fint uten gardiner, for det er så fin utsikt. 🙂
      Kan tenke meg du ble litt overrasket når det var et stillas med innsyn til deg ja 😀 Måtte le litt, for jeg så det nesten for meg 😉 Ha en fin kveld! Klem <3

      1. Gikk veldig greit uten gardinene :), da jeg bodde på Flatåsen hadde jeg ikke kjøkkenvinduer for kjøkkenet var midt i stua…så det var artig meg ordentlige julegardiner. Men de fikk pause i år.
        Litt kjedelig at folk kan se så lett inn, for den utsikta dere har ser bare så nydelig ut.
        Den opplevelsen med han i stilaset opplevde jeg fryktelig ubehagelig, følte jeg hadde blotta meg…og jeg hadde det, men høyst ufrivillig :D.
        Takk og riktig god natt. Klem <3

        1. Vi hadde heller ikke kjøkkenvindu på Flatåsen, så derfor er det ekstra koselig med kjøkkengardiner her. Og her har vi to vinduer 😉 Ja, det er kjedelig at de ser så lett inn, men heldigvis ikke i stuevinduet. Der kan vi ha mer åpent, 🙂 God fredagskveld! <3

          1. Dere hadde også slik type leilighet, ja :). Da vi flytta fra rekkehuset til trønderlåna med smårutete vindu var det skikkelig herlig. Husker jeg følte meg som en reklame da jeg kunne åpne vinduene og rope ungene inn, husker spesielt en reklame som jeg tulla en del med :D. Godt at dere ikke har innsyn fra stuevindua 🙂

    5. Ser det for mæ, der du plaske i bakken😅 sikkert ikke så morsomt da det skjedd, men komisk i ettertid!
      Og yes så bra vi greid å ha jul uten gardina;) tenkt ikke på det æ heller!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg