Juhuu, det er mandag!

 

 

 

Mandager har egentlig vært fridager. Men så begynte mandagsmøter på teams, så valgte å være med på de.

 

 

Men hva har jeg å fortelle etter tre uker fri…så fant ut at i dag droppa jeg mandagsmøtet. Det er frivillig, så det er sagt.

Og da har jeg kunna tatt dagen fri i dag, men i og med jeg la inn at jeg starta i dag får jeg dra innom jobben.

Sjekke mail og få unna noen regninger.

 

Jeg må passe på at jeg ikke arbeider mer enn jeg skal, har lagra opp for mye overtid som må avspaseres.

Og til helga vil det ryke bort i 7 timer på et arrangement. Med biblioteket på tirsdag er 10 timer brukt opp. Så da har jeg igjen 8 timer og 45 minutter til arbeidsuka.

Så tenker jeg tar en par timer i dag og resten på onsdag.

 

Dagens regnestykke.

Men jeg må.

Sjøl om det er ubehagelig, for det er så lett for å arbeide for mye.

 

 

I dag er det atter en nydelig dag, har lovt mor å komme for å hjelpe henne med gardiner.

I tillegg er det på tide å slå plenen hjemme hos meg.

 

Jeg stuper med andre ord ut i dagen med alt dette og hvor gjorde jeg egentlig av det telefonnummeret jeg nå må ha…

Nummeret fant jeg.

 

 

Skal ta fram en lime for å presse, HVA…?

INGEN lime.

Jeg kjøpte da vitterligen flere pakke lime nettopp.

Tråler kjøleskapet.

Ikke en lime å oppdrive. (Etterpå viste seg at jeg ikke hadde tråla kjøleskapet godt nok, det lå to pakker økologisk lime i skuffa, fant det da jeg skulle ta opp gulrot til juice).

 

Har tiden gått for fort igjen.

Glemte også den hersen sprøyten i gårkveld, kom på det da jeg la meg. Da var det for sent, den må ligge minst en halv time i romtemperatur.

Den oppbevares i kjøleskap. 

 

Jeg går ut på terrassen, setter på slangen og vanner plantene.

Ser meg glad på de brukte møblene jeg nettopp har kjøpt og vurderer om jeg må beise eller olje solsenga.

 

 

 

Går inn igjen, der vannet har kokt opp.

Til limen.

Kommer på at jeg kan bruke sitron.

 

Tapper i vann for å vaske av noen kopper før jeg drar.

 

Sitronvann er også godt.

Et glass lunka sitronvann.

Skal gjøre en gjennomgang av oppvarmingen til Tai Chi og en av stillingene, hestestillingen.

Så dusj.

Huske på å ta med en kopp og telefonnummeret før jeg drar inn mot sentrum.

 

Her om dagen begynte jeg å tenke på hvordan jeg vil han ønske dagene mine var.

Hva jeg ser på som et god måte å leve på.

Jeg har bestemt meg for at jeg vil lage et innlegg om det. Samtidig vil jeg spørre deg som leser om det samme.

Men det blir ikke nå.

Nå skal jeg drikke opp sitronvannet mitt og gjøre det jeg alt har skrevet.

 

 

Juhuu, det er mandag!

 

 

 

 

 

12 kommentarer
    1. Hurra! Endelig mandag! 😀 Og det høres ut som mandagen din er fin. 😉 Artig at du har funnet frem gamle tai chi-kunster! 😉

      1. Dagen ble bra. Etter jeg har svart her nå, skal jeg inn å lese, så da regner jeg med å finne litt ut hvordan din dag var også :). Klem <3

    2. kanskje det er slik med gavekortet ditt også ,att det ligger der og ser på deg ,men du ser ikke den ,:=)men du fant iallefall lime da :=) men jeg liker nå helst sitron jeg da,godt du har en rolig start på arbeidsuken

      1. Håper jeg får blikkontakt :D. Godt med en sur start på dagen. Las nettopp at det skal være bra å sove med sitroner på soverommet også, he, he. Arbeidsuken fortsetter rolig, fri i dag. Må prøve å avspasere litt også. Alt for mye overtid opparbeidet.

    3. Allmektige fader…. som du står på. Og det på en mandag, og du som skulle passe på å ikke jobbe for mye. Det føltes nesten som å surre rundt i hodet ditt, når man leste dagens beretning. Men nå er klokka rundet midnatt og vel så det. Snart siges det inn i søvnen Røros 🙂 Nyt en ny dag,, når den dukker opp 😀

      1. Ja, i går tok jeg å inviterte inn i hodet mitt, litt kaotisk som du så :D. Dagen var egentlig ganske rolig, men hadde bitte, lite, grann mer energi. Hurra for det :). Håper du fikk en god natts søvn på Røros.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg