Kaffe og tid som er for kort

 

 

 

Noe av meg sitter her og noe av meg er i flog. Mandagsmorgenen jeg tok litt slakke på.

 

 

 

Jeg står på farten, dagen er egentlig i gang.

Men frokosten måtte jeg rekke.

Tok meg et rundstykke av speltmel, gulrot og cottage cheese, som pålegg ble det stikkelsbærsyltetøy.

Las at det var bra for noen av mine plager, husker ikke hvilke.

 

 

En kopp kaffe måtte jeg også ha.

 

Her om dagen tenkte jeg å lage meg en kopp veggkaffe.

Kaller det det.

Da viste det seg at maskina ikke hadde likt å ikke bli brukt, for den virka ikke.

Den hadde fått en pause på nærmere året.

 

Jeg brukte noen dager på å klappe og stryke på den. Sa noen godord også, inni meg.

Og til slutt harka den seg opp, så no lager den igjen kaffe.

 

 

Derfor ble det en kopp veggkaffe.

Navnet kommer av at den enkelt henger på veggen.

 

Mat må man ha.

Kaffe også.

 

 

Nå har jeg hatt en telefon om jobb.

Jeg er i farten.

Må gjøre klart til møtet, innkjøp av mat og utskrift av papir.

Og gå igjennom punkta.

 

Så da er det bare en dusj før jeg løper ut i dagen.

Ønsker deg en god dag.

 

 

 

 

 

24 kommentarer

Siste innlegg